Museumpje

Je zult mij niet urenlang in een museum zien rond struinen, nooit echt leuk gevonden, maar via nieuwe mediale wegen kan ik nu best wel genieten. Zo ook van het nieuwe project van Google: Google Art. Neem ook eens een kijkje in de beroemde musea van de wereld, en nu kan ik eindelijk zeggen dat ik de ‘Nachtwacht’ écht van dichtbij heb gezien (wat een inzoommogelijkheden!!).

Google Art Project (klikken is bezoeken)

15 gedachtes over “Museumpje

  1. dank voor de tip. daar ga ik zeker en vast gebruik van maken.
    En musea bezoek ik wel graag, hangt er vanaf wat er getoond wordt.

  2. Een schitterend initiatief Google Art hé Chantal? Dat is geniéten geblazen! Net zoals je dat van het héle komende weekend moge doen…

  3. Het is heel mooi dat dat kan tegenwoordig. Lijkt me voor studenten kunstgeschiedenis en kunstacademie ook heel handig.
    Fijne zaterdag!

  4. @ GerdaYD, jij ook een mooi weekend, maak er wat van…

    @ Fokkio, zeker, en voor mensen die musea anders zouden mijden… zoals ik…

  5. Inderdaad een knap project van Google. Een aantal musea heb ik inderdaad bezocht maar eens gezien is gezien. Ik ben ook geen “terugkeerder”. Interessante tijdelijke tentoonstellingen allerhande pik ik echter wel regelmatig mee!

  6. Ik kom eigenlijk nooit in een museum, dus dit is zeker een leuke manier om toch wat van kunst mee te krijgen. Ik denk alleen wel dat een kunstwerk meer zegt als je hem in het echt ziet.

  7. Nu maar hopen dat dergelijke sites je zodanig weten te prikkelen dat je ook echte musea gaat waarderen! Er is echt zoveel moois… Beloof het je!

  8. @ V., van tijdelijke voorstellingen moeten ze het vooral hebben denk ik…

    @ Roelfina, het is een manier die meer bij ons jongere middenmoot past denk ik…

    @ Sjoerd, graag gedaan, ik vond de tip ook leuk…

    @ Renesmurf, zeker weten dichterbij kom je in het echt niet…

    @ Peter, nee, dat zal niet lukken…

    @ Ollie, tja, dat is niet mijn ding…

    @ curieuzeneuzemosterdpot, graag gedaan…

  9. Goede zondagmorgen Chantal, had je een fijne zaterdag? Ik hoop het zo voor je en dat je het allemaal vandaag nog eens mag overdoen!

  10. @ GerdaYD, de zaterdag was prima hoor, lekker wat aangemodderd, en dat doen we vandaag ook weer, met een beetje griep in het lijf…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

