Rozebottels

Ineens stond ik van de week naast een struik met rozenbottels en kwamen er allerlei herinneringen uit mijn jeugd naar boven, getriggerd dóór die rozenbottels. Grappig wat een mens ineens terug in de tijd kan brengen. In mijn jeugd heb ik heel wat rozenbottels geplukt. Onze lagere school (dat heet anno 2011 de basisschool) was omringd met rozenbottelstruiken en als kind laat je die dingen dus niet met rust. Elkaar uitdagen ze op te eten, want je moeder dronk er toch ook thee van, dan kon het niet giftig zijn. Maar ook bij ruzies waren zij een geducht wapen, ze komen best hard aan als je ze tegen je aan krijgt. Kans om echt open te gaan tot een bloem, kregen ze in die tijd niet. Nu… op bijna 39-jarige leeftijd heb ik er meer respect voor en ga ik niet verder dan het vastleggen met mijn iPhone.