Schoolreisje

Dit Hongaarse jongetje is er helemaal klaar voor. Aan de hand van zijn schooljuf is hij op weg naar Margaret Island in Boedapest, voor een ‘fieldtrip’ (izkola utazás). Het deed me helemaal terugdenken aan de jaren ’70, de tijd van mijn eigen schoolreisjes.

Hongaarse peuter op schoolreis

15 gedachtes over “Schoolreisje

  1. @ Gerda, ik vond ze altijd wel leuk hoor, in die tijd waren het vooral semi-educatieve reisjes, en af en toe een pretpark…

    @ Sjoerd, bleven ze maar zo als ze volwassen worden…

  2. Heel leuk deze foto, leuk standpunt ook zo van achter en lekker kleurig. Herinneringen roept het bij mij niet op, wij waren thuis met acht kinderen en er was geen geld voor schoolreisjes. :-)

  3. ja, de schoolreisjes ……héél lang geleden …maar die aparte dagen herinner ik me nog … de pretparken waren toen nog speeltuinen ….. het verstoppen onder de stoelen bij de thuiskomst zodat papa en mama zouden denken dat er een lege bus aankwam …..elk jaar weer opnieuw ! “We zijn er bijna ….maar nog niet helemaal !

  4. @ Rardofotos, bij ons zat dat in het schoolgeld in denk ik…

    @ Poussy, ja, verstoppen, hoe herkenbaar… zou dat nog gebeuren…

    @ AvdAA, nee, ik ook niet hoor…

  5. Mij konden de schoolreisjes niet zo bekoren, vaak lange fiets tochten naar iets wat ik zelfs nu niet meer weet.

  6. Het jongetje ziet er flassy uit met al die kleurtjes.Ik herinner me de schoolreisjes nog heel goed..naar de grotten in de Ardennen..het duurde zolang tot je er was

  7. @ Renesmurf, ik denk dat het vooral spannend was… en die kleintjes vinden het al gauw leuk hoor…

    @ Natuurfreak, hij was vooral zomers…

    @ Han, andere tijden denk ik…

    @ Joke, ja, 10 weken, maar het was een speciaal tripje…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

