Sop sop…

… slurp, sop, echo…

Zo klinkt het momenteel in mijn oren. Tijd om ze weer eens te laten uitspuiten lostrillen. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer met zo’n giga ouderwetse ijzeren spuit, maar netjes met een elektrische trilstaaf… tja, daar kun je ook allerlei andere dingen bij denken, maar goed, ik laat er gewoon mijn oren mee uitspuiten dus. Eens per 6 maanden is dat bij mij nodig… soort familiekwaaltje noem ik het maar. Ik plan het meestal meteen in combinatie met een op handen zijnde vliegreis… en dus… tijd voor een afspraak. Vrijdag mag ik langskomen, en tot die tijd gaat de zonnebloemolie hier niet in de sla maar in mijn oren… en vandaar het gesop.

15 gedachtes over “Sop sop…

  1. Wij hebben de ouderwetsche spuit nog en die werkt meer dan prima! Btw: ik heb er een hekel aan, oren uitspuiten. Vind het goor. Ik doe nog liever uitstrijkjes ;)

  2. O, gebeurt dat tegenwoordig zo? Dat wist ik niet, en ook niet dat jij aan dit kwaaltje lijdt. Courage. Eén ding nog: ga je weer op reis dan met het vliegtuig?

  3. @ Gerda, ja, en de nieuwe methode is veel aangenamer… het kriebelt een beetje, maar ik word er niet meer misselijk van, waar ik dat vroeger wel werd, met de oude grote spuit… en wat betreft vliegen, wie weet?

    @ Sjoerd, ja, je merkt pas goed wat het doet als het weer helemaal open is…

    @ Suske, haha, maar ze worden op de oude manier overspoelt met water, noem het een tsunami in het hoofd.

    @ Zuster_klivia, het lijkt me idd om te doen niet zo leuk, maar uitstrijkjes ook niet… grrrr, je herinnert me eraan dat dat in november ook weer moet, dan word ik 40 en dus 5 jaarlijkse controle…

    @ Ollie, maar doof worden is NU NOG NIET, IK ZAL WAT HARDER TYPEN :-)

  4. Je oren uit laten spuiten is eigenlijk helemaal niet goed. Ik heb dat alleen als kind eens meegemaakt. Verder nooit meer een prop gehad.

  5. Ik heb het gelukkig nog nooit moeten laten doen maar ben blij dat er nu betere methodes ontwikkeld zijn dan die oude grote spuit.
    Haha Chantal komt er een vliegreisje aan?

  6. @ Joke,ik wou dat ik dat kon zeggen, hier is het echt elke 6mnd nodig, anders word ik dover dan doof… en vliegreisje? Wie weet…

  7. Waar jij last van hebt, heb ik gelukkig geen last van. Vind ik toch wel zo fijn omdat we regelmatig op en neer vliegen tussen Amsterdam en Málaga. Sterkte bij de behandeling
    Groetjes
    Mara

  8. We niets heeft, kan niet begrijpen dat andere dingen voelen die niet te verklaren zijn. Sterkte de dagen voor het onderzoek.

  9. @ Billy, waarbij dan?

    @ Mara, ach, met regelmatig laten behandelen is goed te leven, eens per 6 maanden om goed te horen, en zo goed voor de oren te zorgen is me prima, en vliegen is dan ook geen probleem…

    @ Renesmurf, ach, we blijven lachen Rene, dat maakt het allemaal niet zo zwaar… er zijn ergere dingen in de wereld, dat weten jij en ik ook wel…

    @ Han, dank je, ik kom er wel doorheen hoor, het is een bekend ritueel inmiddels… hoop alleen op een goede behandelaar, dat wil nog wel eens verschil maken… om half 11 weet ik meer… of ik weer helder kan horen of de TV toch op volume 10 moet vanavond… :-)

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

