Het Stedelijk Museum

Van nature ben ik geen echte museumbezoeker, maar met de veertig naderend, wilde ik toch eens één van Nederlands bekendste museums bezoeken: Het Stedelijk Museum in Amsterdam. Het kan toch niet zo zijn dat mijn vriendin uit Amerika dit museum wél van haar lijstje heeft afgevinkt, en ik -Nederlandse- niet? En dus toog ik afgelopen week naar Amsterdam. Jeetje, wie had zelfs gedacht dat ik ook nog in de rij zou gaan staan om binnen te mogen in een museum; ik zeker niet. Toch is dat wat ik deed, 20 minuten in de rij (een rij die al buiten op het plein begon). Was het de moeite waard? Zeker wel. Ik zal nooit een museum-typeje worden in die zin dat ik er wekelijks eentje ga bezoeken. Toch heeft dit wel een wereld geopend en als de tentoonstelling me aanspreekt, kan het zeker vermakelijk zijn. Vooral als je het dan zelf weer met fotografische ‘ogen’ bekijkt. De tentoonstelling ‘Beyond Imagination‘ was erg leuk om te zien. Het is een beetje een collectie die een fotografische inslag heeft. Een leuke collage is het gevolg.

Klikken is vergroten

18 Comments

  1. Ik vind musea wel leuk, maar word er nooit razend enthousiast van. Ik ben dan ook iemand die in sneltreinvaart door zo’n gebouw loop. Er zijn mensen die ellenlang bij 1 schilderij of object staan te kijken. Ik ben niet zo iemand.

  2. @ Sjoerd, het is een aanrader, i.i.g. de nieuwe tentoonstelling…

    @ Gerda, maak er een dagje A’dam van met Lefla…

    @ Zuster klivia, ik blijf ook geen hele dag hangen, uurtje of anderhalf, twee hooguit… en ik doe het niet vaak, dit was sinds lange tijd…

    @ Marja K, maar daarvoor ga ik VEEL te weinig…

  3. Het Stedelijk museum heb ik na de verbouwing ook nog niet gezien, het mooi van dit museum is dat je er mag fotografen en dat is vaak nog de moeite waard ook. Zoals ik weer kan zien op jou foto’s.
    Ps de post is verzonden via Wetransfer Su6, je was dicht bij en had zowat kunnen ophalen ;)

  4. @ John, ik zal ook niet maandelijks gaan hoor, en heel selectief…

    @ Han, ik ken het niet van voor de verbouwing, dus kan niet vergelijken…

    @ AvdAA, het viel best mee hoor, wachten is niet zo erg…

  5. @ natuurfreak, het hangt erg van de tentoonstelling af die er wordt gehouden…

    @ Billy, ik vind ook interactieve tentoonstellingen leuk… beetje kind zijn, haha…

    @ Mrs.T., dit was op zich ook niet modern, maar vooral veel visuele voorstellingen, veel repeterende patronen e.d….

    @ Renesmurf, wat is er mis met mijn reden om te gaan?

    @ Suske, dat trekt mij dus weer niet, ben geen wielrenliefhebber…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

