K(n)apper

Manlief en ik vroegen ons afgelopen weekend af wat toch dat fenomeen is dat mensen per se de dag voor kerst naar de kapper willen om hun haar te laten doen. Onder het mom “Dan loop ik er met de kerst mooi gekapt bij” bevolken ze de overvolle agenda van mijn kapper. Maar dames en heren, wat is het nut? Je kunt best op 24 december naar die kapper willen (en gaan), maar na een nacht slapen is daar toch niets meer van te zien. Waarom dan niet gewoon op 20, 21,22 of misschien zelfs wel 15, 16 of 17 december naar de kapper. Ik pleit voor ‘kapperspreiding‘ (ik zet alvast in voor “het woord van 2013″), net als vakantiespreiding ooit is ingevoerd. Het zal mijn kapper ook goed doen als hij wat minder stresserig aan de kerst kan beginnen.

19 Comments

  1. @ Zuster Klivia, 2 keer per jaar, wow, dat is te weinig voor mij, ik elke 5 weken…

    @ Suske, helemaal mee eens… en haar groeit niet sneller omdat het kerst is, dus gewoon elke 5 weken voor mij hoor…

  2. @ London Caller, thanks but no thanks…

    @ Natuurfreak, niet te geloven inderdaad…

    @ Han, nee liever niet… ik laat me graag door mijn kapper onder handen nemen, ieder zijn vak…

    @ Joke, dat zijn dagen dat het hier juist niet zo speciaal is…

    @ Mrs.T., mooi zo, je mijdt de drukte…

    @ Billy, nee hoor, ook de heren-agenda staat dan rete-vol…

  3. Normaal gesproken is het wel een super leuke tijd om te werken, maar omdat ik nu werkeloos thuis zit vind ik er niks aan.
    Je ziet wel een verschuiving, de oudere zijn nog echt dat de haren voor kerst, pasen, pinkteren e.c.t gedaan moet worden.
    De jeugd/jongeren is meer van oud op nieuw en eigen feestjes en komen ook voor die datum naar de kapper.

    @Billy er zijn ook veel mannen die speciaal voor kerst komen.

    Liefs!!

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

