Het bestaat nog

In de individualistische samenleving waarin we anno 2013 leven, met vooral veel digitaal contact en minder ‘face-to-face’ contact, is het erg aangenaam te ervaren dat een goede buur nog altijd bestaat. Iemand die niet alleen zijn eigen straatje schoonveegt (letterlijk en figuurlijk), maar ook mijn paadje sneeuwvrij maakt. En ik ben gezegend met zo’n lieve buurman. Een mooi gebaar, een klein bedankje naar hem toe gedaan, en zo zijn beide partijen tevreden.

17 gedachtes over “Het bestaat nog

  1. @ Zuster klivia, ik ben gezegend met twee van zulke buurmannen, ook in de herfst bijv., dan vegen ze al het blad weg… heel lief… ik koester ze zeker…

    @ Gerda, en helaas zeldzaam…

  2. Op zulke buren moet je zeker zuinig zijn.

    Maar je weet : een goede buur is beter dan een verre vriend.

  3. Zo ziet men dat er nog tal van lieve mensen zijn die ook eens aan een ander denken en het is een kleine moeite.Zelf maak ik het voetpad van mij oude buurvrouw sneeuwvrij alhoewel ze zonen heeft die in de zelfde straat wonen en nooit een poot uitsteken . Ze is een hele lieve vrouw en ik hoor hoe ze te keer gaan tegen haar als ze iets vraagt en dus doe ik het om haar dat te besparen .Heb het hen in de week er ook eens goed ingewreven en toen durfden ze niet anders dan me een handje toe te steken maar de volgende keer blijft de stoep weer vol sneeuw liggen en doen ze dat hun neus bloed.Ze zijn veel jonger dan ik en werken niet.

  4. @ Redstar, Zeeland is er denk ik inderdaad meer om bekend, kleinere gemeenschappen…

    @ Sjoerd, handig vind ik te negatief gebracht, alsof ik profiteer… in negatieve zin… en dat is geenszins zo… ;-) (even mijn straatje schoonvegen)…

  5. Hier op ons rijtje kan ik wel door blijven gaan, het end is dan snel zoek. Niet dat ze oud zijn, maar ze doen het gewoon niet. :(

  6. Dat straatje schoon vegen hoeft hier niet maar een goede buur is beter dan een verre vriend geldt zeker voor ons hier in Los Boliches. Bedankt Kor, je staat altijd voor ons klaar. Saludos de Mara

  7. @ Mara, nee, dat smelt bij jullie als sneeuw voor de zon ;-)

    @ London Caller, well, there are cities like that here too, but not the smaller ones…

    @ Joke, koesteren!!

    @ Billy, het gebaar is zeer gewaardeerd, en dat wil ik dan ook laten blijken…

    @ Han, er mogen ook best grenzen zijn…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

