Poëzie

Op zich heb ik er niet bijzonder veel mee, poëzie, maar mooi kan het wel zijn. In NRC Next werd een mooi gedicht van de dichter Hans Andreus gepubliceerd, i.v.m. de gedichtenweek; ik wil deze wel graag eens delen met jullie.

Voor een dag van morgen

Wanneer ik morgen doodga,
vertel dan aan de bomen
hoeveel ik van je hield.
Vertel het aan de wind,
die in de bomen klimt
of uit de takken valt,
hoeveel ik van je hield.

Vertel het aan een kind
dat jong genoeg is om het te begrijpen.
Vertel het aan een dier,
misschien alleen door het aan te kijken.
Vertel het aan de huizen van steen,
vertel het aan de stad
hoe lief ik je had.

Maar zeg het aan geen mens,
ze zouden je niet geloven.
Ze zouden niet willen geloven dat
alleen maar een man
alleen maar een vrouw
dat een mens een mens zo liefhad
als ik jou.

11 thoughts on “Poëzie

  1. Ik ken dit gedicht Chantal.Ging eens wandelen in België op het domein van een vroeger klooster in Roosendael .Ik zag het gedicht er op een boom hangen en heb het toen af geschreven en het hangt sindsdien in mij atelier.Ik vind het prachtig

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

