Chips

Chips, nee, ik bedoel dit keer niet de krakende gebakken aardappeldingetjes; ik heb het over Scent Chips. Wat? Scent Chips. Afgelopen weekend hebben we in een heel leuk, lief en klein winkeltje een mooie Scent-brander gekocht waar je dus Scent Chips op kunt branden. Wat zijn dat dan? Het lijken zeepjes als je ze ziet. In dit geval in de vorm van kleine blaadjes, in enorm veel geuren. De bedoeling is dat je het blaadje op de brander legt en eronder een kaarsje aansteekt. Langzaam smelt het blaadje dan en komt er een heerlijke geur vrij (afhankelijk van je eigen keuze en smaak uiteraard, want wat ik heerlijk vind, vindt jij misschien wel helemaal niet zo lekker, haha).

Aanvankelijk dachten we dat een blaadje net een uurtje mee zou gaan en dan geheel verdampt zou zijn, maar blij verrast zijn we te ervaren dat een blaadje meerdere avonden meegaat. Na uitblazen van het kaarsje wordt de substantie weer hard en de volgende dag kun je verder met ‘verbranden’. Dat is wel fijn, want echt goedkoop zijn ze nu ook weer niet. Wij genieten in ieder geval de komende avonden lekker van allerlei geuren. En elke keer dat we een nieuw blaadje kiezen is het weer een verrassing, want omdat ze ambachtelijk gemaakt zijn staat er niet op welke geur het is, dus gewoon branden en we ruiken het wel.

Scent Chips

22 gedachtes over “Chips

  1. Ik ben zelf meer een wierook fan. Heb die waxjes ook geprobeerd uiteraard, want ik ben gek op geurtjes in huis. Zo staan er ook boven, beneden en in het toilet van die geurstokjes. Zálig, elk vertrek zijn eigen geur.

  2. @ Zuster Klivia, de geur is hetzelfde hoor… alleen andere manier van verspreiden…

    @ Gerda, stofdoek? Ik vat hem even niet meissie…

  3. nee, die waxjes ken ik net . Toch eens kijken al ben ik zelf niet zo’n geurtjes fan. Gewoon alledaagjes geurtjes…. momenteel ruikt hier de hele wijk naar de bloeiende mimosa ! Heerlijk :) Fijne dag Chantal

  4. @ I live for my dreams, lijkt me ook wel iets voor jou…

    @ Sjoerd, maar een stokje daarna is wenselijk…

    @ Ineke, o, dat is handig om te weten…

    @ Poussy, die waxjes geven alledaagse geuren juist lekker weer…

  5. A box full of surprises!
    Does it tell you which colour is what scent on the packaging?

    Did you mix different colours together to create new scent?

  6. Dat is wel fijn hoor! We hadden eerst zo’n brandertje met olie erboven, maar dat verdampt echt verschrikkelijk snel waarna het dus aangebrand ruikt, niet ideaal :p

  7. @ Natuurfreak, het is maar net in welke vorm je het giet…

    @ Renesmurf, iets voor jou op je nieuwe stekkie?

    @ Han, dank je voor de tip en link…

    @ Joke, het IS heerlijk, elke avond weer…

    @ AvdAa, wist je dat dan nog niet…

    @ Eva, klopt, die olie is HEEL snel weg, daarom was ik blij verrast met de levensduur van deze chips…

    @ Albert, ja, bekend mee… niet mijn geur, is iets te zwaar voor me, en te mannelijk ;-)

    @ London Caller, nope, just surprised each time…

    @ Redstar, zeker weten…

  8. het leuke van de scents is dat je er meerdere bij elkaar kunt doen en dan een eigen geur kunt creeëren, daar bestaan ook recepten voor.

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

