Ik (A)laaf me er niet aan

Al jaren (eigenlijk al sinds ik kind-af ben) laat ik carnaval het liefst aan me voorbij gaan. Voorgaande edities was dat niet helemaal mogelijk, omdat de Grote Optocht langs ons huis kwam, en we dus ook de ongemakken van maandenlange confettistroom mee naar binnen sleepten. Wat heerlijk is het dit jaar om te lezen in de Carnavalskrant dat de route verlegd is… ze komen niet meer langs ons stulpje, en dus geen confettikanonnen meer gericht op onze voortuin. Nu kan ik het écht ontlopen. Dank je organisatie!

23 Comments

  1. Ik ook begrijp ik deze onnozelheden niet ! In onze stad liepen een bende marginalen door de stad ! gelukkig heeft het stadsbestuur de geldkraan dicht gedraaid en gebruikt het voor nuttiger dingen ! Karnaval mag voor me de pot op !

  2. @ Gerda, als kind vond ik het wel leuk, maar sinds mijn 15 ben ik niet meer in dat gedruis geweest, ik heb er echt niets meer mee…

    @ Sjoerd, als kind vindt je alles wel leuk, maar later merkte ik dat ik de zotheid niet echt bevatte, en dus… lekker thuis!

    @ Suske, maar ga je zelf ook hossend door deze dagen?

    @ Ollieblunder, de kraan hoeft niet dicht, de gemeente betaalt hier trouwens ook niet zo veel voor Carnaval, maar ik hoef niet zo nodig…

    @ Zuster Klivia, maar jij komt sowieso toch niet uit Carnavalsgebied? ;-)

  3. Bij ons gaan ze achter ons huis langs. Dus we zitten wel het lawaai en kunnen niet met de auto weg maar ik ben elk jaar weer zo blij dat ze niet bij ons voor komen qua herrie en troep.

  4. ik ga graag wel eens kijken naar zo’n gekke optocht, het leven is toch al vaak genoeg te ernstig…
    Het is wel al enkele jaren geleden dat we het nog deden, misschien komt het er dit jaar wel van

    Groetjes!

  5. Hier op zaterdag het huis vol (39 mensen dit jaar) die de optocht komen kijken. Erg gezellig, maar ik ben ook altijd heel blij als ze allemaal richting kroeg gaan en ik de boel kan stofzuigen en dweilen.

  6. @ Renesmurf, gelukkig wel, na jaren confetti in huis…

    @ Han, helemaal geen optocht meer?

    @ Natuurfreak, dat is een andere insteek…

    @ London Caller, Carnival is a catholic celebration (http://en.wikipedia.org/wiki/Carnival#Netherlands), each year it comes back, 6 weeks before Easter. As for the Queen, she will step down this year and we will get a King. Her second son had a severe snow accident last year and is in a London hospital, in a coma for a year now… not so good thus…

    @ AvdAa, Oeteldonk, er rinkelt een bel, maar waar de klepel hangt…

    @ Suske, te zwaar?

    @ Albert, Spanje kent mooie Feria…

    @ Mrs.T, dus jij hebt de rommel in huis…

    @ Billy, als je het leuk vindt, doen…

    @ Ineke, zo vaak gingen jullie toch ook weer niet, herinner ik me…

    @ Redstar, is het in Zeeland wel aanwezig?

    @ Eva, dat is wel zo lekker ja…

    @ Joke, kids vinden alles wel leuk…

    @ Floor, ooooh, jij bent zo’n 11-steden hyper ;-)

  7. Ik vind het uitzoeken van een carnavalspak en hoe ik me ga schminken vaak leuker dan de carnaval.. Er zijn ook jaren dat ik maar 1 dag geweest ben. Dit jaar was het erg gezellig, veel gelachen. (op een avond na).
    Ik zit er zelfs over te denken om vanavond weer te gaan.

    Liefs

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

