KLM slaat door

Het moet nu toch niet veel zotter worden! Alsof een vliegticket bij de KLM al niet tot de duurste behoort, gaan ze vanaf 1 maart ook nog bagagekosten invoeren. Dat wil zeggen dat je voortaan voor elke in te checken koffer los moet gaan betalen. Vooraf -lees thuis online- inchecken van de bagage gaat 15 euro per koffer kosten; op de luchthaven alsnog inchecken van de bagage het dubbele, dus 30 euro. Ik vind dit dus écht te zot voor woorden. Volgens KLM is het echter totaal gerechtvaardigd, en past het in het nieuwe reizen. “Volgens de maatschappij passen de tarieven in de trend dat vliegtuigmaatschappijen voor steeds meer opties geld rekenen.” Maar wat is de optie hier dan… dat ik kies tussen wel of geen bagage meenemen? Ik wil toch graag meer kleding meenemen op vakantie dan alleen datgene dat ik aanheb, en ik ontkom dus niet aan het fenomeen bagage. Nu denk je misschien snel, dan prop ik mijn handbagage toch extra vol… niet dus. Ook daar gaat de KLM strengere eisen aan stellen. Tijd voor een KLM-boycot dan maar… Eens kijken of we de vakantie van 2013 met een andere maatschappij zouden kunnen boeken…

18 Comments

  1. Ben het helemaal met je eens. Voor een korte trip nemen wij al samen één koffer mee. Maar wat moet je meenemen als je alleen handbagage hebt. Denk alleen al aan die stomme vloeistoffenregel, die zo weinig toestaat. Wij boycotten ook!

  2. Tss, belachelijk! Voor een low budget vlucht kan ik het me voorstellen maar KLM is in mijn ogen niet low budget! Ik boycot ook!

    OT: dank voor de mooie tekst laatst op mijn blog! Doet me erg goed al die lieve reacties!

  3. @ Floor, puur oprecht… ik zie veel raakvlakken in hoe jij en ik beiden momenteel in het leven staan en wat we tegenkomen… als een opmerking of woorden kunnen sterken, dan is dat zeker mooi… wat betreft KLM, ik vrees alleen dat het de andere zal doen volgen…

    @ KnutzEls, wij reizen ook altijd al ‘light’, maar met medische aandoening heb je altijd een bepaalde basis nodig, en daar betaal ik nu dan dus extra voor…

  4. ja, ehm, vliegen is slecht voor het milieu en laten ze daar flink aan werken om dat schoner te maken.
    En dat ze kosten gaan berekenen voor de koffers, tja, anderen zullen vast volgen ook. Gewoon maar betalen he, tis niet anders.

  5. Het schijnt dat ik een van de weinige mensen op de aardbol die nog nooit gevlogen heeft,… maar zoals alle bedrijven tegenwoordig, de centjes moeten ergens binneng ehaald worden, is het niet met misleidende reclames dan wel op een andere manier.

    OT; ben bang dat de rustige tijden bij ons nog lang op zich zullen laten wachten, ……………………..

  6. @ Natuurfreak, het wordt steeds meer uitgekleed en je moet los gaan betalen voor alles, jammer… ik ga voor all-in, zeker bij zogenaamde kwaliteitsmaatschappijen als KLM…

    @ Caroline, men kleed de basisprijs steeds meer uit… en de klant daarmee ook…

    @ Han, dat vrees ik ook…

    @ Mrs.T., reden om niet te vliegen?

    @ Billy, dat is het soms al, i.i.g. als je service wilt…

    @ AvdAa, nee hoor, na jouw reactie staan nog twee ‘lotgenoten’…

    @ Henry, jij bent ook ervaringsdeskundige, ik zweer bij Cathay, TOP maatschappij…

    @ Renesmurf, je moet wel, kleren heb je nodig, dus bagage…

    @ Gerda, ik voel me idd dubbel gepakt… ik kán niet zonder bepaalde zaken op vakantie… straks moet ik ook nog voor mijn rolstoel betalen, wat in principe voor mij hetzelfde is als de broek die jij draagt…

    @ Sjoerd, Berlusconi!!

    @ Suske, KLM klaagt graag…

    @ Poussy, de basisprijs is bij KLM idd al rete duur, als ik anders kan, kies ik ook anders, maar soms lukt dat niet…

  7. KLM zijn service gaat al jaren achteruit, tijd om met Emirates Airlines te gaan vliegen, 30kg bagage en normale been ruimte. Emirates vliegt helaas nog niet op Målaga vanaf Schiphol ;-) . Dan een vraagje: “Ben jij vanwege je mobiliteitsbeperking bij elke vliegreis extra kosten kwijt die ik niet heb?” Je mag me ook mailen. Bvd. Saludos de Albert

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

