(K)Neude

Was vroeger Amsterdam koning, heer en meester in parkeergeldtarieven; Utrecht deelt deze plaats tegenwoordig met gemak. Een paar uurtjes Rijnkade, om even door de stad en het Neude te wandelen op zoek naar ons meetingpoint, *kahjing*, mag ik even vangen roept de automaat:, € 20.10!! En dat voor 4 uurtjes parkeren. We laten dit maar snel achter ons en kijken vooral naar de fijne avond die we er hadden met onze dierbare vriend, daar moeten we op focussen. Maar normaal is het niet, dat is in ieder geval wel duidelijk.

parkeren

19 Comments

  1. Inderdaad, het is heel erg!!Als je het geld ,wat je kwijt bent door de jaren heen, bij elkaar optelt ,dan kun je zó weer een reisje boeken!!Ook bij ons in het noorden. Ik heb een paar jaar mijn vader mijn vader overal heengereden .Hij was ook rolstoelgebruiker en mócht niet meer rijden. Ik ben het er mee eens dat de gemeentes het uitbuiten. Mijn idee is om bij de invalidenparkeerplaatsen een zuil neer te zetten, daar kun je dan, mét een speciaal pasje (dat bv. door de gemeente wordt verstrekt, afrekenen. En dat tegen een speciaal tarief.

  2. Drama’s inderdaad, in dat opzicht ben ik blij dat ik geen auto heb en dus altijd met het OV moet. Stations liggen in de meeste gevallen supercentraal, dus behalve een (trein) kaartje heb ik verder geen reiskosten.

    Vind dat gemeentes mindervaliden daar wel in tegemoet mogen komen. Zo word je dubbel gestraft.

  3. Als je in een gebied woont waar openbaar vervoer heel miniem is dan bén je aangewezen op eigen vervoer. Als ik met het OV ga ben ik ,naar Groningen,1 uur onderweg terwijl ik met de auto er in 20 minuten ben.Natuurlijk is het gewoon heel fijn als je met het openbaar vervoer kunt reizen.Maar ook dát valt altijd niet mee als je rolstoeler bent.

  4. @ Gerda, hangt ervan af of je die brommer bewaakt wilt parkeren…

    @ Natuurfreak. dat zou hier ook wel mogen…

    @ Renesmurf, we stonden in een parkeergarage, die heet Rijnkade… en is dus absoluut NIET goedkoper…

    @ Albert, ja, maar treinen is voor ons gewoon absoluut niet praktisch, als rolstoeler… En ja, ik heb een invalidenparkeerkaart… maar dat maakt op de prijs niet uit…

    @ Han, je winst ben je kwijt aan parkeren idd…

    @ Billy, dat is het ook, een mooie melkkoe…

    @ G. Blaauw, OV is in ons land voor rolstoelers niet echt vriendelijk… en dus niet haalbaar…

    @ AvdA, mooie melkkoe…

    @ Sas, maar onontkoombaar helaas…

    @ Floor, helaas gebeurt dat dus niet…

    @ Redstar,die prijzen maken ALLE partijen…

    @ KnutzEls, toch is Rotterdam nog ‘betaalbaar’…

    @ Poussy het is van de zotte hier in sommige steden…

  5. Je hebt hem precies op het allerduurste plekje van Utrecht neergezet… Als je hem nou 200 meter verder had gezet dan was je hooguit 6 euro kwijt geweest! Volgende keer parkmobile op je mobiel installeren en ff kijken wat de tarieven in de buurt zijn ;-)

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

