Hoe vaak moet ik het nu nog uitleggen?

“Amphia Ziekenhuis, locatie Molengracht, afdeling Rontgen”

“Goedemorgen, met Chantal Huijbregts”

“Wat kan ik voor u doen?”

“Ik wil graag een afspraak maken voor een echo van de borsten”

“U bedoelt een mammografie?”

“Nee, ik bedoel een echo van de borsten”

“Ja, dus een mammografie”

“Nee, ik heb een verwijzing om een echografie van de borsten te laten maken, i.v.m. erfelijkheidscontrole”

“Ik zal een afspraak voor u maken voor een mammografie, want dat is altijd wat we eerst doen”

“Maar ik heb een verwijzing voor een echografie, omdat een mammografie al jaren niet mogelijk is bij me, dus vandaar deze verwijzing en afwijking van de standaard procedure”

“Prima, ik heb u ingepland staan voor ……. om een mammografie te laten maken”

“IK WIL EEN E C H O G R A F I E !!!!”

Hoe moeilijk kan het zijn? En dit gesprek voer ik nu elk jaar… weer en weer en weer…

About these ads

19 gedachtes over “Hoe vaak moet ik het nu nog uitleggen?

  1. @ Joke, ja, alsof ik niet weet waar ik zelf voor bel…

    @ G. Blaauw, ik word niet snel boos… maar soms…

    @ Gerda, en dat jaar in, jaar uit…

    @ Zuster Klivia, jij herkent het uit de zorg?

    @ Floor, door en door vermoeid was ik…

  2. Zo langzamerhand begin ik te geloven dat Nederlands een moeilijke taal is, luisteren lukt de meeste al niet, begrijpen wat er gezegd wordt daarna nog minder.

  3. Het is verschrikkelijk..wat een poespas..ik maakte laatst ook zulke dingen mee.Moest van de reumatoloog röntgenopnames laten maken.In het ziekenhuis kwam men bij mij in het kamertje en vroeg of ik dit echt wilde want ze weigerde het te doen zonder mijn verklaring.ik zou licht geven..daar sta je dan !!Ik liet toen alleen voeten en handen onder de röntgen gaan..woordenwisseling met de specialist en ik moest de week nadien terug..Ik had gezegd met de specialist te telefoneren ..maar ik sprak tegen een muur.Onbegrijpelijk wat dat tegenwoordig allemaal is.Hoop dat je ,je niet teveel moet opwinden in het ziekenhuis Chantal wat dat is voor niemand goed.Succes er mee.

  4. Ze werken gewoon het lijstje af en denken niet na. Maar het zelfstandig denken is er uit geprogrammeerd

  5. Tijdens een onderzoek,enige jaren geleden,werd ik onheus bejegend door de neuroloog.Hij snauwde ,keek alleen maar op z`n beeldscherm en ik kreeg het gevoel dat hij me niet serieus nam.Ik ben gaan staan en heb tegen hem gezegd dat ,ondanks dat het druk was in het ziekenhuis,hij wel beleefd kon blijven en dat hij op deze manier van doen de titel van dokter niet verdiende.Daarop ben ik de spreekkamer uitgelopen,heb me afgemeld bij de secretaresse en ben naar huis gegaan.Ik heb de desbetreffende arts een aangetekende brief geschreven alsmede ook het afdelingshoofd.Toen ik,enige weken daarna plotseling moest worden opgenomen(herseninfarct) heb ik gezegd dat ik die arts niet aan m`n bed wilde.De desbetreffende arts heeft daarna nog wel z`n excuses aangeboden en heeft erkend dat hij fout zat. Maar dáár had ik géén boodschap aan.

  6. ja, mensen weten het altijd beter dan de dokter he, zo`n wereld is het tegenwoordig, erg vermoeiend.

  7. @ KnutzEls, eigen ervaringen?

    @ Renesmurf, als dat waar was, prima, maar zo is het vaak niet…

    @ Billy, nee, dit is de telefoniste die pretendeert kennis van zaken te hebben, dat is het erge eraan…

    @ G. Blaauw, sommige zijn echt horken…

    @ Han, maar ik ben geen nummer…

    @ Natuurfreak, ik schrijf het daarom van me af…

    @ Sjoerd, dat wilde ze ook niet…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s