Onze Taal

Ik mag graag lachen om allerlei leuke versprekingen, ongepaste uitdrukkingen of meer van dit soort zaken. Daarvoor zit je bij Onze Taal goed, dit zijn gelijkgestemden wat mij betreft. En via facebook en een vriend aldaar, zag ik vorige week deze voorbij komen… ik wil hem graag delen met jullie.

OnzeTaal

 

Zelf vond ik er nog eentje in het genre ‘weerberichten’, snel maar even een printscreen gemaakt van de iPhone (of zoals Donald Duck hem altijd noemt, de Eifoon!)

Weerbericht

16 gedachtes over “Onze Taal

  1. Als je de krant goed leest dan kun je van dit soort versprekingen en stijl fouten
    een boek schrijven.
    Maar wel blijven lachen.

  2. @ Sas, vind ik ook, ik speel graag met taal…

    @ Ineke, ik heb wel eens overwogen een dag de krant helemaal uit te spitten…

    @ Gerda, ik moet Ollie weer eens bezoeken…

  3. Regen = als het langer dan één uur duurt, buien zijn altijd korter dan een uur.
    Ja, zoiets moet je dan maar net even weten he, voor de mensheid gaat uitlachen.

  4. @ Mara, jullie treffen het maar…

    @ Renesmurf, ik vind de scheidslijn wel fragiel…

    @ Mrs.T., ja, dus het blijft vooral nat…

    @ Joke, vond ze ook wel leuk… :-)

    @ Billy,. taal is leuk…

    @ KnutzEls, we moeten er wat van maken, want zonnig is het allerminst…

    @ AvdAa, jij krijgt hem echt op de deurmat? Leuk!

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

