Ook dat is Wimbledon!

Vroeger mocht ik graag naar een partijtje tennis kijken, nu heb ik daar het geduld niet meer voor, en het gekreun op de  baan kan me zo irriteren dat ik het niet meer kijk. Toch een logje over Wimbledon vragen jullie je dan vast af? Ja dus… maar een andere insteek. Ik vond een leuk lijstje genaamd “Ook dat is Wimbledon”. Ik deel het even met jullie, wel leuk om het toernooi eens van die kant te bekijken.

Wat weet en drinkt de elite op Winbledon zoal?

Naast tennis staat Wimbledon ook bekend om de traditionele aardbeien met slagroom. En die gaan er niet zomaar per bakje per dag doorheen. Tijdens Wimbledon gaat er 28.000 kilo doorheen! Maar ook 17.000 flessen champagne en 100.000 biertjes (voor de ‘normale’ man). Lees verder voor een lijstje met verbazingwekkende aantallen.

28.000 kilo aardbeien
7.000 liter slagroom
300.000 koppen thee en koffie
250.000 flesjes water
190.000 sandwiches
135.000 ijsjes
100.000 biertjes
30.000 porties ‘fish and chips’
30.000 liters melk
23.000 bananen
22.000 stukken pizza
17.000 flessen champagne
12.000 kilo zalm

12 gedachtes over “Ook dat is Wimbledon!

  1. O, dat er zoveel wordt gegeten en gedronken had ik nooit bij stil gestaan. Maar het wel te begrijpen met zoveel mensen.

  2. Prachtig dit lijstje. Waar maken we ons druk om. Wimbledon is een heerlijk feest en daar moet op gegeten en gedronken worden. Elite of geen elite ;-) . Plezant dat een Engelsman weer eens gewonnen heeft na 77 jaar. Super.
    Salu2 Albert

  3. toch indrukwekkend hé!
    Maar dat valt wellicht in het niets als je dergelijke rekening zou maken van de Ronde van Frankrijk… ;-)

  4. @ Billy, de cijfers deden met verbazen, zoveel is wel waar…

    @ Natuurfreak, ja, maar soms… ;-)

    @ Albert, een unicum in 77 jaar… en UK staat op zijn kop…

    @ Joke, nee, die tel ik maar niet… die blok ik liever…

    @ Sjoerd, dat is het best wel ja…

    @ Han, je denkt alleen aan tennis… maar ondertussen…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

