Twee voor de prijs van een

Wat kun je van een vakantiereis toch vele malen genieten. Zo is er de bekende voorpret; de fase waarin je je oriënteert, gaat boeken, informatie gaat verzamelen, en het grote uitkijken naar de datum van vertrek. Dan is er de daadwerkelijke reis, die beleef je op-en-top, elk moment dat je weg van huis bent, is een nieuw vakantiemoment. En dan tot slot de napret: het vertellen van de verhalen, het delen van je ervaringen, en ook het maken van een foto-album ter herinnering. En met dat laatste ben ik bezig… en ik beleef elk moment van mijn Frankrijk-retraite weer opnieuw. Heel fijn om op deze manier bezig te zijn met wat op dit moment mijn ‘grote retraite’ was. Daar kan ik enorm van genieten. Zo heb je meerdere malen plezier van één reis, mooi toch…

11 thoughts on “Twee voor de prijs van een

  1. sjoerd zegt:

    Daar heb je helemaal gelijk in. Het naderhand doorbladeren van alle foto’s laat je zo’n vakantie weer helemaal herbeleven

  2. Grietje Blaauw-Stokebroek zegt:

    Ik houd ook altijd een dagboek bij van de vakanties.Zo lees ik nog zo nu en de verhalen van lang,lang geleden.Dan zie ik sommige dingen nog gewoon voor mij.

  3. @ Sjoerd, nagenieten mag ik graag doen…

    @ Gerda, jij ook fijn weekend, met je nieuwe terras…

    @ Grietje, schrijf je op[ typ je?

  4. Ieder moment is hier belangrijk maar de eindfase duurt het langst en geeft ook heel veel voldoening.Want herinneringen voor later moet je nu opbouwen.

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

