Wanadoo

Kennen jullie de naam nog? “Wanadoo”. Het had voor mij altijd een hoog “Xanadu“-gehalte, moest altijd meteen aan dat liedje denken, maar dat terzijde… Onlangs kwam deze naam weer in mijn administratie op. Er bleek een -toch wel- belangrijk bedrijf al meer dan een jaar op zoek te zijn naar mij via deze provider waar ik vroeger dus een account had. Wanadoo is overgegaan in Ziggo en het eerst jaar stuurde ze alle Wanadoo-mail nog automatisch door naar de nieuwe Ziggo-accounts. Maar -geheel terecht- zijn ze daar allang mee gestopt. Maar sommige bedrijven zijn kennelijk toch een beetje los van de wereld en weten kennelijk niet dat Wanadoo al heel lang niet meer bestaat… stug blijven mailen hoor. Toevallig kom ik er nu achter, maar vaak zal dat niet zo zijn. Advies voor bedrijven: schoon af en toe je bestand op en zoek naar ‘dode pixels’ noem ik het dan maar even (bedrijven die niet meer bestaan en dus ook geen extensie meer kunnen voeren).

6 thoughts on “Wanadoo

  1. Ik heb nog steeds een mailadres van Worldacces , jaren terug bij Planet ingelijfd.
    Maar ook op het hele oude mailadres worden mails gestuurt.
    Moest wel even nadenken met Wanadoo, klonk bekend maar ….

  2. Heb jij nuchter bekeken. In België ging Wanadoo over naar Tiscali dat op zijn beurt overgenomen werd door Scarlet, dat nu onderdeel uitmaakt van Belgacom. Van allemaal heb ik ooit een e-mailadres gehad :). Het begon met de telefoonlijn, ADSL…

  3. @ AvdAa, worldaccess, zegt me even niets… Planet wel…

    @ Joke, het lijken wel verzekeraars he…

    @ Renesmurf, te ingewikkeld soms, en onnodig…

    @ Natuurfreak, zeker in verzekerings- en telecomland…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

