Thanksgiving

Het is een feestdag die we hier in ons land niet kennen. De laatste jaren proberen we wel om wat Amerikaanse ‘holidays’ in onze kalender op te nemen, maar het slaat soms nergens op. En dus moeten we vooral niet proberen om Thanksgiving in ons land in te voeren. Het is een stukje dat past bij de geschiedenis van de VS en niet bij die van Nederland. En daarom heb ik dan maar besloten het te gaan ‘vieren’ daar waar het thuis hoort; in Amerika! Yep, er zijn slechtere bestemmingen en slechtere gezelschappen te bedenken dan waarmee ik in November ‘Thanks’ ga zeggen. Ik tel de dagen al af, samen met mijn kleine ‘adoptief’-neefje in de VS (omdat hij geen notie van tijd heeft, heb ik een aftelkalender voor hem gemaakt… en zijn ouders hebben me verzekerd dat het afkruisen van weer een dag het eerste is dat hij doet als hij opstaat).

 

16 gedachtes over “Thanksgiving

  1. Voor mij mag je die feestdagen ook wel schrappen. Maar wil niet zeggen dat ik je dat uitje niet gun. In tegendeel, geniet er maar van, en van de voorpret uiteraard..

  2. We don’t celebrate Thanksgiving in England either.
    But we have Guy Fawkes Night in November.
    Oh yes, please email your LV holiday photos. :)
    But you also select the best few shots and post them here so we all can enjoy.
    Isn’t it nicer we all can share your happy moment? :)

  3. ja, en meteen daarna storten de Amerikanen zich op de kerst, en gelijk hebben ze.
    Hier mogen Sint Maarten en Sint Nicolaas eerst nog even gul zijn.

  4. Veel plezier straks in Amerika, maar wat betreft de feestdagen van de Amerikanen, laat die lekker in hun vet gaar smoren. De grootmacht Amerika denkt nog steeds dat zij de besten zijn. Dus niet ;-).
    Salu2 Albert

  5. Ieder land heeft zijn feestdagen en daar ik vrienden in Amerika heb stuur ik hen telkens die dag een kaartje en dat appreciëren ze heel erg.Fijne reis naar ginder in november.

  6. Oja, ik ga niet in Den Haag zitten omdat ik mag loggen wat ik wil,en dan de mening van de lezers wil. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die mij vragen stellen in plaats van zelf hun mening geven. Meningloze mensen zonder mening maar wel een url.

  7. @ Renesmurf, je hebt duidelijk je visie op de wereld en zaken… en gelukkig mag dat in NL… en je reageert op een andere log/reactie ;-)

    @ Marylou. gaat zeker lukken…

    @ Albert, geen USA-fan hoor ik wel…

    @ Han, wereldwijd doen we dat…

    @ Renesmurf, nog een keer, andere reactie… Sint Maarten… wordt dat hier echt breed gevierd… waar ik woon nauwelijks hoor…

    @ Billy, illegale DVD’s? ;-)

    @ London Caller, it is nice to share, but I have more to share than I have time or room for…

    @ Mrs. T., vind ik ook…

    @ Sjoerd, jij bent helemaal geen feestdagenman…

    @ AvdAa, en ondanks dat ik Brabantse ben heb ik met Carnaval TOTAAL niets…

    @ Floor, is dat niet zo met alle feestdagen?

    @ Joke, dat is maar de helft van afgelopen jetlag…

    @ Redstar, ik doe niet mee met hun feestdagen hier in ons land, maar maak wel deel uit van hun familie daar, en dus vier ik het daar dan wel…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

