New York

Ik ben deze dagen in de staat New York, en vandaag doe ik maar eens een receptje ‘New York Style’. Aan de bak…

New York Style Cheesecake

Wat heb je nodig?

150 gram koekkruimels (bijvoorbeeld van bastonjekoeken)CC
75 gram gesmolten boter
570 gram creamcheese
170 gram suiker
20 gram bloem
75 gram zure room
3 eieren,
1 vanillestokje (of vanillesuiker)

Hoe maak ik de NYS-cheesecake?

Meng de kruimels met de gesmolten boter en druk dit stevig aan op de bodem van een ingevette springvorm, 24 cm. doorsnee.
Roer de creamcheese goed glad samen met de suiker. Dit gaat het makkelijkst in de keukenmachine.
Voeg bloem, zure room, ei en vanille toe.
Meng alles tot een gladde massa.
Giet deze massa in de springvorm en strijk de bovenkant glad.
Bak de cheesecake 60 minuten in een voorverwarmde oven van 130 graden en laat de cheesecake goed afkoelen na het bakken.

9 thoughts on “New York

  1. Ooit een keer cheesecake gehad in Akko, die was zo lekker dat ik twee stukken heb opgegeten. Zo lekker heb ik hem nooit meer gehad.

    Love As always
    Di Mario

  2. @ KnutzEls, je moet jezelf soms verwennen toch?

    @ Sjoerd, ik ben niet zo van de pizza…

    @ Minoesjka, maar een klein stukje mag toch wel…

    @ Lies, ach, bakken is ook leuk…

    @ Joke, come over… and have some…

    @ DiMario, dan was hij ZEKER lekker…

    @ AvdAa, dig in!

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

