De titel van dit logje verwijst naar de veelgehoorde opmerking die studenten op dit moment maken over het opladen van hun nieuwe OV-chipkaart (o.a. gisteren in NRC Next) … ‘Het is niet duidelijk…’, ‘Ik weet niet waar ik kan opladen…’, ‘Ik heb geen tijd…’, ‘De rijen zijn zo lang…’ en ga zo maar door. De studenten vinden het blijkbaar te moeilijk om op een website even wat door te klikken om uit te zoeken wáár de activeerpunten zijn, en degene die het wel doen vinden het dan te ver, te druk of te lastig… En dat is dan onze toekomst… Kom op, wees een vent/wijf… en toon eens zelf wat initiatief… moeten wij alles zo voorkauwen dat het allemaal zonder al te veel moeite naar jullie toe komt. In mijn studententijd was dat toch wel anders, toen werd er echt wel meer eigen input van je verwacht… en zonder mopperen toonde we die ook. Nee, studenten anno 2010 moeten het allemaal op een presenteerblaadje krijgen en vooral zelf de verantwoordelijk niet willen dragen… maar straks wel klagen als de kaart niet werkt en ze dus niet vrij kunnen reizen…