Zeg je hier in huis ‘Pasen’ dan beginnen zowel manlief als ikzelf metéén een bepaald liedje te zingen… stom, het is zo’n kinderliedje dat ooit door mij in mijn kindertijd is geleerd (toen ik nog op een kinderkoor mijn keeltje openzette), ik heb het manlief weer meegegeven, en nu kunnen we het woord ‘Pasen’ dus niet meer loskoppelen van het liedje. Ik kan tekst wel even delen, verwacht NIET dat ik in ingezongen MP-3 erbij ga zetten voor de melodie, verzin die maar zelf… het is een ík-blij-lekker-heel-lang-hangen-melodietje, dat kan ik wel verklappen.

’t Is Pasen zei de vink en zong een liedje van plezier.
En de merel op het dak, in zijn mooie zwarte pak,

zong ook al dat het pasen was van tierelierelier.
Alle vogels zongen luid, boven alle klokken uit:
’t Is Pasen
Halleluja. 

En om het nog erger te maken, wordt het laatste woord van het couplet dan in Mr. Bean-stijl gezongen… wie weet kennen jullie die manier wel… en anders zal You Tube vast wel uitkomst bieden.

