De Miljonairs

Momenteel ben ik weer lekker aan het lezen. Ik heb zo van die periodes dat ik weer wat meer lees dan andere, en de winter is er bij uitstek zo een. Ik ben een beetje in de ban geraakt van Brad Meltzer, inmiddels al drie boeken van hem achter elkaar gelezen, en nu dus no. 4; De Miljonairs. Ik heb alleen een probleem; eenmaal aan het lezen kan ik maar moeilijk stoppen, en aangezien ik op dit moment lees net voor ik ga slapen, word het soms wel eens net iets te laat… maar ja, wegleggen van het (e)-boek is toch lastig merk ik. Waarom maakt Brad het me zo moeilijk…?

Over e-books gesproken, voorlopig kan ik nog wel vooruit. Ik denk dat mijn iPad momenteel meer dan 200 e-books bevat, dus keuze genoeg. Voorheen zat alles in 1 map, maar dat werd niet meer overzichtelijk, en dus nu genre-mapjes aangemaakt als Thrillers NL, Thrillers Buitenland, Romans, Columnisten, Studie, Zelfontplooiing, Engelstalig, PDF’s enz. En dat maakt het een stuk makkelijk een bepaald boek te zoeken. Jawel, opgeruimd staat ook in de digitale wereld netjes.

19 gedachtes over “De Miljonairs

  1. Die mapjes moet ik ook nog even aanmaken, alleen heb ik daar geen tijd voor. Heb momenteel meer dan 6000 boeken denk ik. Ik zou ook eens meten beginnen met alles wat ik al gelezen heb, in een aparte map te zetten, scheelt weer ;)

  2. Jij leest dus e-books? Nu ja, dat verwondert me niet echt, jij bent beslist een kind van je tijd en al dat digitaal geweld heeft geen geheimen meer voor je!

  3. @ Zuster klivia, op de server hier thuis staan bij mij ca. 10,000 e-books, die staan in een grote map, op auteur gesorteerd. En daar haal ik dan af en toe een serie boeken van af die naar de iPad gaan, en die gaan dan in genre-mapjes…

    @ Gerda, dat zou je inderdaad niet moeten verbazen… soms lees ik nog wel gewone boeken hoor, maar het liep hier de spuigaten uit, ik las zoveel dat ik gewoonweg geen ruimte meer had voor al die boeken, dus de hele hap via bol.com verkocht, en nu dus e-boeken, alleen bepaalde boeken wil ik nog als fysiek boek hebben, meer als collector’s items…

  4. Ken dat Chantal ,het is boeiend en je vergeet de tijd en dan geraak ik niet meer in slaap.Moet mezelf ook af en toe tot orde roepen.

  5. @ Natuurfeak, maar lezen is ZOOOOO lekker…

    @ Ollie, de krant ruikt ook lekker hoor, dus die geur mis ik niet…

    @ AvdAa,je hebt makkelijk toegang tot heel veel… keuze is dan ook wel weer moeilijker…

  6. geen E boeken ……… stapels en kasten vol papierenbundels om toch nog wat ruimte over te houden ….een abonnenment op de leeszaal (oei oei wat ouderwets hè ?) Heb echter ook de winterleesrage vaak tot diep in de nacht ………. een fijne dag allemaal

  7. zo’n toestel hebben wij hier nog niet, maar als ik zie hoeveel boeken daar in kunnen ben ik bang mijn vrouw helemaal kwijt te raken tussen die ik weet niet hoeveel titels

  8. @ Suske, maar het levert wel fysieke woonruimte op ;-)

    @ Sjoerd, ik dus ook, alleen staan die op de homeserver, en niet allemaal op de iPad, dat zou ondoenlijk zijn…

    @ Poussy, bibliotheek doe ik niet meer, heb toch iets tegen gebruikte boeken…

  9. Ik herken dat een vriend van me heeft ook zoveel boeken op zijn E-Reader, dat hij ze nooit kan kunnen lezen en zijn kinderen ook niet.

  10. Wij zijn geabonneerd op het Algemeen Dagblad, de Volkskrant en de Elsevier, dus ik heb genoeg te lezen op mijn iPad. Bovendien kijk ik hier in Spanje maar ook in Nederland veel televisie via Uitzending Gemist. Heerlijk op mijn tijd kijken. Groetjes Mara

  11. @ Mara, ik ben ook fan van Uitzending Gemist, zeker als je in het buitenland verblijft… ik kijk op vakantie zo ook altijd mijn journaal en actualiteitenprogramma’s…

    @ Billy, hoeveel lees je er per dag?

    @ I live for my dreams, herkenning alom zie ik wel…

    @ Han, maar hij heeft wel keuze in ieder geval…

    @ London Caller, that might be true, but it takes up a lot more space in the house than one iPad…

  12. Vond het ook altijd fijn om in bed te lezen, maar een dik boek is lastig. Ik denk dat ik toch ook maar eens een e-reader of (mini)I-pad op mijn verlanglijstje zet. Alhoewel, wordt het nog weer later en ik ben al zo’n nachtbraker..

  13. hangt er een beetje van af hoeveel tijd ik heb. Meestal komen er in m’n feedreader gemiddeld zo’n 25 nieuwe logjes bij per dag, sommige dagen draai ik er wel 50 door op een avond. Niet dat ik dan overal reageer hoor…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

