Dat wordt wennen…

Vanaf Koning Willem-Alexander raken we 30 april kwijt. Ik als veertiger weet niet beter dan dat ik op die dag vrij ben. Dat wordt nu ineens 27 april, en om het nog makkelijker -ahum- te maken, is het in 2014 op 26 april (maar ja, dat is een zaterdag en dan waren we toch al vrij). Kortom, al die sites en programma’s als Outlook Agenda en iCal zullen updates moeten brengen, want daarin staat 30 april voor de komende jaren al opgenomen als nationale feestdag. Werk aan de winkel voor de IT’ers.

20 gedachtes over “Dat wordt wennen…

  1. Waarom zouden we? Beatrix was ook niet op 30/4 jarig. Voor het gemak heeft ze Koninginnedag zou gehouden. Wellicht doet Wim Lex het straks ook weer zo?

  2. Tja, bij ons in België leeft het niet zo, die binding met het koningshuis. Bij jullie blijkbaar wel want er wordt over niets anders meer gepraat…

  3. @ Gerda, niet iedereen hier is pro-monarchie, maar ik mag het wel hoor, het heeft iets sprookjesachtigs en in tijden van crisis zoeken we dat toch allemaal wel een beetje…

    @ Suske, maar is Philip zoveel beter, een beetje stijf is hij wel, en hij heeft duidelijk geen Maxima naast zich, maar een evenzo stijve Mathilde…

    @ Zuster Klivia, nee dus, heb je de media niet gevolgd… het wordt dus voortaan 27 april en dan heet het Koningsdag… en volgend jaar 1 keer op 26 april, omdat de 27e dan op zondag valt…

  4. Ik moet zeggen dat ik er niet echt mee kan zitten. Een vrije dag is mooi meegenomen, maar het hele koningshuis mag voor mij op de schop. Dat zijn toch alleen maar hele dure smiley’s

  5. Ik kan me voorstellen dat er veel werk aan de winkel zal zijn,maar ik heb begrepen dat er al heel wat draaiboeken klaar lagen.
    Dat scheelt dus.

  6. Het wa seen mooie gelegenheid geweest om het koningshuis af te schaffen. Of anders op te zetten. Dat het geen geld meer kost.

  7. het nederlandse koningshuis blijft me van zover af toch wat doen….. maar daar snapt men hier in frankrijk niets van ….. ze halen er gelijk de guillotine bij …… (desnondanks worden tijdschriftjes van het wel en wee van al die kroontjesmensen hier héél erg goed verkocht ……) :)

  8. @ I live for my dreams, nee due, dat was dezelfde avond al bekend hoor…

    @ Poussy, Frankrijk is een pure republiek… in alles…

    @ Redstar, ik vind afschaffen echt niet nodig, ze vertegenwoordigen ons land erg goed in het buitenland en dat mag best wat geld kosten…

    @ Ineke, die liggen voor veel gelegenheden al gewoon klaar, volgens mij zelfs al voor de dood van de allerjongste Oranje telg…

    @ Sjoerd, niet met je eens, ze zijn een mooi en goed visitekaartje… en veel mensen in ons land vinden dat met mij…

  9. Het koningshuis is nog steeds een bindende factor in ons land. Hopelijk weet W-A dat ook zo te houden, zeker met de hulp van Maxima. Het kost geld, maar een president toch ook? De Oranjes zijn, geloof ik, best wel zuinig (nou ja, relatief dan hè…) En als je ziet wat de verkiezingscampagnes in Amerika kosten.. dat betalen ze toch ook niet allemaal uit eigen zak?

  10. Niet aftreden alhoewel hij 80 wordt.Altijd maar kommentaar op kroonprins Filip ,zo’n wantrouwen!!Een president kost nog meer.Wel akkoord dat de anderen een job moeten zoeken..Alle prinsen onderhouden is niet meer van deze tijd.

  11. @ Mara, dat is luxe!!

    @ Han, how come?

    @ Billy, leg uit…

    @ Renesmurf, opvreters, wat bedoel je?

    @ Natuurfreak, bij jullie geldt toch ook dat abdicatie niet gebruikelijk is, net als in Engeland…

  12. het extra werk dat dit met zich meebrengt, is een opkikker voor de economie. En het feest van de troonsoverdracht wordt dat wellicht ook… ;-)

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

