Lees je ‘s morgens of ‘s avonds/’s nachts meer?
Ik lees voor het slapen gaan altijd, en ook in de middag, al rustend in mijn relaxfauteuil

Zijn er boeken die je mening over iets hebben veranderd?
Jazeker, een boek van Roos Boum, over Munchhausen by proxy. Een aanrader trouwens zeker, Valse salie. Het heeft me doen inzien dat dit geen ziekte is, maar een misdaad.

Young Adult boeken of niet?
Heel af en toe, maar er ligt geen passie.

Zijn er personages uit boeken waarvan je gelooft dat ze echt bestaan?
Dat hangt heel erg van het soort boek af uiteraard, dus is niet eenduidig te beantwoorden.

“Niemand komt aan mijn boeken” of “Ik vind mijn boeken uitlenen niet erg”?
Vroeger had ik dat wel een beetje, ik heb nl. een hekel aan mensen die ‘boeken knakken’, de rug beschadigd daardoor. Nu lees ik vooral digitaal en dus heb ik dat niet meer. Delen is nu ook heel eenvoudig.

Ruik je wel eens aan je boeken?
Ja, vooral glossy fotoboeken… mmmmm.

Niet iedereen houdt van boeken. Vind je dat positief of negatief?
Ik denk dat lezen wel gestimuleerd moet worden onder de jeugd, het is niet meer zo vanzelfsprekend als vroeger, en dat is een negatieve ontwikkeling. Wat men er daarna mee doet, is aan de persoon zelf.

Ik hou mijn boeken in de beste staat… of misschien niet? Welke van de twee ben jij?
Ik lees altijd ‘heel voorzichtig’.

Men, ik heb téveel boeken! Waar of niet waar?
Dat was waar, nu niet meer. Met de ePub ben ik rijker dan rijk.

Heb je wel eens iets gemorst op je boek?
Nee, nooit… wel een keer een boek in bad laten vallen.

Lees en sport je weleens tegelijk?
Sporten kan ik door mijn handicap niet, dus tegelijk… nee dus. Lezen doe ik vooral voor de ontspanning en me even van de wereld van ellende af te sluiten.