“Amphia Ziekenhuis, locatie Molengracht, afdeling Rontgen”

“Goedemorgen, met Chantal Huijbregts”

“Wat kan ik voor u doen?”

“Ik wil graag een afspraak maken voor een echo van de borsten”

“U bedoelt een mammografie?”

“Nee, ik bedoel een echo van de borsten”

“Ja, dus een mammografie”

“Nee, ik heb een verwijzing om een echografie van de borsten te laten maken, i.v.m. erfelijkheidscontrole”

“Ik zal een afspraak voor u maken voor een mammografie, want dat is altijd wat we eerst doen”

“Maar ik heb een verwijzing voor een echografie, omdat een mammografie al jaren niet mogelijk is bij me, dus vandaar deze verwijzing en afwijking van de standaard procedure”

“Prima, ik heb u ingepland staan voor ……. om een mammografie te laten maken”

“IK WIL EEN E C H O G R A F I E !!!!”

Hoe moeilijk kan het zijn? En dit gesprek voer ik nu elk jaar… weer en weer en weer…