Met mijn reis naar mijn lieve familie in de VS naderend, is het ook de grote cadeautjes-jacht begonnen. Zo zijn er del kids die ik wil verrassen, en natuurlijk al mijn lieve ‘zussen’, en ‘mom‘ and ‘dad‘. Ik ben al aardig op weg. Tuurlijk mogen de typisch Nederlandse dingen niet ontbreken. Mijn allerliefste ‘zus‘ heeft jaren hier gewoond en is aan bepaalde zaken toch wel verslaafd geraakt. Waaraan dan? Nou, dat zal ik zeggen…

  • Speculaas (en speculaaskruiden om zelf speculaascake te bakken)
  • Brinta (schijnen ze daar niet te hebben, ondanks hun kilometers ‘cereal-gangen’!)
  • Ontbijtkoek
  • Rooibosthee van Pickwick (schijnen ze daar lang niet zulke goede te hebben)
  • Drop

Voor de kids heb ik ook al iets typisch Hollands klaarliggen; chocolade letters W en J. In 2007 nam ik het voor de kleine kids van toen mee (die zijn nu al groot!) en nu voor Junior en Walker. Het is iets dat ze daar totaal niet kennen en de reactie in 2007 was zo gaaf en leuk. Ik ben heel benieuwd naar de reactie dit keer. En de chocotoeten als ze erin bijten, en op sabbelen. Nee, dat gaat goed komen. Nu alleen nog zien dat ik alles binnen de toegestane kilo’s mee krijg. Ach, dan maar een broek minder in de koffer en daar een keer meer wassen. Dat is het voordeel van bij hen logeren en niet in een hotel. Counting down the days: 16 days till take off!