Vertalen

In juli ga ik weer lekker bij mijn overzeese familie op bezoek. En dit keer staat er weer een Amerikaans gebruik voor me klaar: een heuse ‘Babyshower’. Samen met mijn lieve zusjes organiseren wij die voor een nichtje, als verrassing uiteraard. Ik heb de eer gehad de uitnodiging te mogen ontwerpen, en straks ook de bedankkaartjes. Maar ja, daar horen ook cadeautjes bij. Nu wist ik de naam van de aanstaande kleine al en heb  ik een mooi kinderbestekje laten graveren. Daarnaast krijgt de kleine meid *ja, het wordt een meisje* een heus uniek cadeau t.o.v. Amerikaanse broertjes; ze krijgt van mij een Nederlandstalig ‘Baby’s eerst jaar’-boek. Ik ga op elke pagina een post-it bijvoegen voor mama zodat ze weet wat ze er op kwijt kan. De mama kennende gaat ze dit HELEMAAL te gek vinden… ze zijn dol op die Hollandse meid, en dol op alles waar ik ze mee verras. Dus… nog vier weken om te vertalen en dan kan het in de koffer.

12 gedachtes over “Vertalen

  1. Jullie hebben wel heel leuke vooruitzichten binnen enkele weken, blij voor jullie! En het verwondert me niet dat ze jou die vertaling en de kaartjes laten maken, jij bent nu eenmaal een crack daar in hé.

  2. Daar zal die kleine later veel plezier van hebben denk ik. Jij hebt in ieder geval al de voorpret.

  3. @ Gerda, helaas niet ‘jullie’ maar ik, manlief moet werken…

    @ Sjoerd, ik wilde vooral iets geven dat voor hun uniek is, en Europa trekt hen altijd zeer aan…

    @ Poussy, het is heel leuk om te doen en ziet er al geinig uit na de eerste post-its…

  4. Ja dat is een goed idee. Zo’n Nederlands boek. Dat is toch wel iets unieks voor ze. Kennen ze het in Amerika wel of helemaal niet (en dan bedoel ik niet het Nederlandse, maar de boekvariant)

    Love As Always
    Di Mario

  5. @ DiMario, ze kennen het fenomeen van het ‘jaarboek’ wel, maar dan in hun eigen taal…

    @ Lies, daar hoop ik op…

    @ Iliveformydreams, I count down the days…

    @ Renesmurf, maar die voorbereiding is leuk op zichzelf…

    @ henry, ja, die twee batraven, maar ja, manlief belooft goed voor ze te zorgen…

Opmerkingen, meningen of commentaar laat je hier achter

