Ik vertelde eerder al dat ik normaal vroeg ben met mijn kerstversiering. Echter, dit jaar is het -gedwongen- anders. Normaal durf ik best voor Sinterklaas de decoratie voor kerst op te hangen en neer te zetten… ik weet het, in de hele Pietendiscussie misschien niet handig hier openlijk voor uit te komen… Maar goed, het is zo, en dat weten jullie ook wel, en ik haat liegen dus doe ik dat niet. Maar wat is er dit jaar dan anders? Dat zal ik vertellen; twee batraven! (Gek, dat woord kent geen enkele spellingschecker…). Met Puk en Max nog in hun -met grote regelmaat- speelse en ondeugende fase (en hun gave om binnen vijf minuten van een mooie bos rozen potpourri te maken!!) is het niet haalbaar ook maar iets neer te zetten. De enige dingen die ik kan hangen moeten dan in het midden van de kamer hoog aan het plafond met niet te veel uithangend of afhangend. Tja, daar is mijn boom niet op berekend. We overwegen nu maar boven op ons thuiskantoor en op de slaapkamer de kerstsfeer te creeren. Want ja, we doen ook elk jaar pakjes, en die moeten we toch ergens leuk neerleggen. Het is ook zo wat om ze zomaar in de Big Shopper aan elkaar te geven (al zou manlief wellicht geen bezwaar hebben; pakjes kopen en uitzoeken vindt hij super leuk, maar inpakken… grrrrr).

Iemand nog suggesties voor catproof versiering?