Doordat ik twee jaar geleden noodgedwongen niet kon en mocht typen (na de val in Duitsland waarbij ik mijn arm en schouder brak), kwam ik samen met mijn Amerikaanse vriendin tot een nieuw soort mailen. We kennen uiteraard de voicemail in ons land gekoppeld aan de telefoon.

“Dit is de voicemail van …., ik kan nu even niet aan de telefoon komen. Spreek uw bericht in na de piep en ik bel u zo spoedig mogelijk terug. Dank u.” PIEPPPPPPP

Met Amerika werkt dat weer niet zo, want die gesprekken via telefoon zijn gewoon duurder. En Skypen is ook niet altijd mogelijk i.v.m. tijdsverschillen. En dus bedachten we onze eigen versie van de voicemail om toch contact te houden. We braken de woorden in tweeën: voice mail. Wat doen we dan? Nou, we spreken op onze smartphone een bericht in via de memorecorder en zenden dit als mp3 naar elkaar toe. Uiteindelijk begon dit zo goed te bevallen dat we het nog altijd regelmatig doen, naast de gewone e-mails die weer kunnen. Het horen je iemands stem maakt het bericht zo veel intiemer. Een hot app op mijn telefoon is dus de iRecorder. Een aanrader, en niet alleen voor het buitenland hoor. Verras je familie of beste vriend(in) eens met een voice mail in de e-mailbox.