Bij DWDD zat Mart Smeets, nu zeg ik voorop, ik heb niets met die man. Ik zap meestal weg als hij in beeld komt. Maar dit keer had hij een oprecht mooie bijdrage aan de laatste uitzending van DWDD dit jaar. Een indrukwekkend en emotioneel verhaal van een tienermeisje dat kanker heeft, maar eigenlijk maar een grote wens heeft, en dat is haar eerste College Basketball wedstrijd spelen. Het lijkt haar enige wens nog in haar leven. En het komt ervan… en ze scoort. Misschien is de verslaggeving ervan Amerikaans van toon, maar het verhaal is puur en niet minder mooi. De wens van een meisje die min of meer haar doodvonnis voor zich heeft liggen. Het kan een inspiratie zijn voor velen. Mij inspireert het in ieder geval. Mijn insteek is altijd al wel geweest om ondanks mijn handicap alles uit het leven te halen, maar dit zet alleen maar nog meer aan tot het naleven van die insteek.

Het fragment kun je hier zien: Lauren Hill – College basketball (even doorkijken tot Mart Smeets komt)

