Pluk het geluk LogoAangespoord door Iliveformydreams doe ik mee met haar project ‘Pluk het geluk‘. Lees op haar website alles over het waarom van dit project.

Week 3 – Omdat je het verdiend

De invulling van vandaag is een idee van Sas (van Iliveformydreams) en is eigenlijk om bedoeld om eens een paar hele dierbare mensen in het zonnetje te zetten. De vraag is dan alleen, hoeveel mensen vernoem je hier, welke, en betekent dat dan dat de andere mensen het niet verdienen. Voorop gezet, dat is niet het geval… alle mensen om mij heen verdienen in het zonnetje gezet te worden, een bedankje te krijgen, een compliment te ontvangen, liefde en warmte te mogen ervaren… maar ik kan nu eenmaal niet iedereen noemen, en daarom een top 5, in willekeurige volgorde, met uitzondering van no.1, want die plaats kan en mag niemand anders innemen.

  1. Manlief: waarom verdient hij het om hier op no.1 te staan? Eigenlijk gewoon om wie hij is en wat hij mij geeft, en met geven bedoel ik absoluut niets materialistisch. Hij is mijn steun en toeverlaat, mijn maatje, mijn grote (en enige) liefde. Ondanks alles wat we op ons pad tegenkwamen, heeft hij bewust de keuze gemaakt om met mij (een vrouw met handicap) het leven te willen delen, en al ziet hij dat als vanzelfsprekend, ik vind dat daar meer bij stilgestaan mag worden.
  2. Mijn lieve poezen Puk & Max: elke dag weer weten zij een lach op mijn gezicht te toveren. Ze maken het leven leuk, gezellig, ondeugend, rommelig, huiselijk, warm en liefdevol. En dat is toch meer dan voldoende om hier vermeld te worden.
  3. Mijn ouders: 42 jaar lang al in mijn leven, en nog heel veel jaren te gaan hoop ik. De reden dat zij een plaats verdienen, spreekt voor zich. Zonder hen was ik er niet, en zonder hen had ik het leven niet kunnen creëren dat ik nu heb gecreëerd. Ze hebben me altijd alle kansen gegeven om me te ontwikkelen en de keuzes te maken die ik wilde maken. Nooit het wijzende vingertje als die keuze verkeerd bleek, maar gewoon steun. Oprapen en doorgaan. Dat is de basis die ervoor heeft gezorgd dat ik ben waar ik nu ben. Dank jullie wel, lieve pap en mam.
  4. Mijn lieve vriendin Elise: gewoon, omdat je er bent!!!!
  5. Mijn lieve vriendin Danielle: Danielle en ik kruisten elkaars pad in 2014, en in korte tijd is daar een hechte vriendschap uit ontstaan. Soms ontmoet je een zielsgenoot, iemand die op je op het juiste moment in je leven ontmoet, en Danielle is zo iemand. Een van de meeste lieve, meelevende en warme personen die ik ken, die me ook nog eens meeneemt op een spirituele reis door mijn leven. Dank je wel lieverd!!

Nogmaals, vijf is veel te weinig, en los van nummer 1 zijn alle plaatsen uitwisselbaar, gewoon omdat al die mensen een belangrijke plaats in mijn leven hebben, naast nog vele anderen. Dus sta je er niet tussen, wees niet boos of verdrietig…