We zijn inmiddels al behoorlijk gewend geraakt aan de avondopenstellingen van onze supermarkten en ook Mediamarkt, Ikea en Makro ontvangen ons in de avonduren. Helaas is onze dokterspraktijk nog niet in de avond bereikbaar, wat voor een werkende manlief niet altijd handig is. Gelukkig hoeft hij er niet zo vaak heen, maar soms zou ik wel willen dat hij mij bij kon staan bij een consult. Maar helaas…

Onze tandarts daarentegen bedient ons op onze wenken; een prachtige, lange avondopenstelling. Manlief zal dus voortaan in de avonduren zijn halfjaarlijkse controle kunnen laten doen. Ikzelf ga gewoon overdag, want dan heb ik tijd en ik wil juist niet een avondtijdslot in beslag nemen zodat ik mensen die niet overdag kunnen hun plaats inneem. Dat zouden meer mensen moeten doen… Senioren die perse om 8 uur bij de dokter willen zijn, en daarmee de plaats van een werkende innemen, die daardoor te laat op zijn werk komt. Kostbare tijd… Tja, als ik de baas zou zijn van dit land… Gelukkig ben ik dat niet… maar toch…

