Ik doe niet zo heel vaak mee met Tags, en al helemaal niet als mensen me uitnodigen. Dan doe ik het -tegendraads als ik soms kan zijn- juist niet. Maar deze vond ik wel leuk en dus pak ik  vrijwillig de Tag op.

1. Welke drie dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?
WordPress is onmisbaar, want daar draait mijn blog op. Ik heb het op al mijn media-apparatuur (Mac, iPhone, iPad en laptop). Inspiratie is uiteraard ook best wel ‘een dingetje’. Het is handig als die er is. Mocht die inspiratie een keer er niet zijn, dan is voor mij mijn idee-file een handige hulp> daar staan blogs in die ik in inspiratievolle periodes heb geschreven, om de keren dat ik echt een writer’s block heb op te vangen.

2. Welke drie dingen mogen niet op een blog ontbreken?
Ik denk dat daar geen eenduidig antwoord op is, want elke blog is geboren uit een ander idee en vraagt dus andere zaken die aanwezig zouden moeten zijn. Maar als ik het heel algemeen zou gaan bekijken, dan zeg ik een archief dat je kunt benaderen, een stukje over de persoon achter het blog en verder een goede layout die interesse wekt.

3. Over welke 3 onderwerpen schrijf je het liefst?
Ik denk dat dat niet zo moeilijk is om op te noemen:
– Mijn poezen
– Mijn ontwerp activiteiten
– Mijn reizen

4. Wat zijn de 3 populairste posts op je blog?
Ik heb even in mijn statistieken gekeken en dat zou op moment van schrijven van deze log zijn:
– Muppets-balkon
– Zalig Pasen
– Monchichi
Best opmerkelijk dat Zalig Pasen erin staat, je zou haast denken dat ik een religieus blog voer.

5. Welke 3 dingen wil je bereiken / uitstralen met je blog.
Mijn blog is ontstaan in een periode dat ik net uit revalidatie kwam (6 maanden intern om om te leren gaan met mijn handicap). Op dat moment was mijn blog vooral een ontspanning. En dat is hij nog steeds en dat wil ik ook uitstralen; even weg uit de hectiek van alle dag.
Ik wil ook iets huiselijk uitstralen, mensen mogen weten dat ik getrouwd ben met manlief en twee poezen heb, en wat ik zoal doe op een dag. Er zijn echter grenzen, dus als jullie denken mij totaal te kennen via mijn blog, stel ik jullie bij deze teleur; not by a long shot.
Ik wil(de) vooral ook gewoon een klein groepje mensen aan mijn blog ‘binden’. Mensen die het leuk vinden mijn verhalen te volgen, en ik volg hen op mijn beurt ook graag. En dat is gelukt, ik heb al jaren een klein groepje trouwe bezoekers.

6. Via welke 3 social media is jouw blog te volgen?
Eigen op geen enkele structureel. Ik Twitter zelf nauwelijks, en heb mijn blog er ook niet aan gekoppeld. Heel af en toe zet ik wel een linkje op Facebook, bij een bepaalde blog. Verder eigenlijk niet. Ik kom dus niet aan 3 soorten social media.

7. Wat zijn 3 voor- of nadelen van bloggen.
Als voordeel kan ik wel zeggen dat ik gewoon lekker mijn ei kwijt kan. Ik kan er mijn passie voor muziek, boeken, reizen, ontwerpen etc. delen, en ik kan er mijn verhaal kwijt als ik daar zin in heb.
Het grootste nadeel voor mij als persoon is wel, dat ik ook elke dag wil bloggen, en soms laat mijn gezondheid dat niet toe. Dat is dan elke keer een strijd, en mijn blog wint nagenoeg ALTIJD, en dus lezen jullie bijna elke dag wel iets van me.

8. Welke 3 lezers laten de meeste reacties achter?
Ik ben erg blij met een aantal trouwe volgers, en dat zijn ook meteen de mensen die het meest reageren. Maar ik ben blij met elke reactie en vooral ook altijd vereerd dat iemand de moeite neemt om op mijn blog te reageren en niet alleen te reagluren.
1. Sjoerd
2. GerdaYD
3. Natuurfreak

9. Wat zijn jouw 3 favoriete blogs van andere bloggers?
Dat is ondoenlijk, ik lees elke dag zo’n 17 blogs en daar zitten de ene dag leukere, betere logs bij dan de andere, maar ze zijn allemaal uniek. Een top drie kan ik niet maken.

10. Over welke 3 onderwerpen lees je het liefst bij andere blogs?
Reizen, muziek en alledaagse dingen uit iemands leven.

11. Welke 3 blogtips heb je voor andere bloggers?
Ik ken er maar eentje: Doe het puur en alleen omdat JIJ het leuk vindt!