Sinds enkele weken is er een leuk, verrassend, mysterieus, vermakelijk, semi-wetenschappelijk, nieuw programma op de buis: Mindf*ck. De uitzendende omroep omschrijft het programma als volgt:

“Uniek goochelprogramma met een populairwetenschappelijke insteek. Het rekent af met het klassieke imago van glittergordijntjes en doorgezaagde weesmeisjes. De kijker krijgt niet alleen onverklaarbare illusies voorgeschoteld, maar ook inzicht in de achterliggende psychologische principes zoals afleiding, non-verbale communicatie en beïnvloeding van het onderbewustzijn. Victor Mids is zowel illusionist als arts. In Mindf*ck combineert hij jarenlange magische expertise met zijn kennis over de werking van de hersenen om het onmogelijke voor heel even waar te maken.”

Nu ben ik best een nuchter persoon, niet al te goedgelovig, en Hans Klok mocht me dan al eens verrassen met bepaalde trucs, bij hem kon ik het soms nog wel beredeneren. Maar bij Victor Mids, daar kan ik het gewoon niet meer beredeneren, en daarmee is hij voor mij echt de illusionist 2.0. Afgelopen aflevering deed hij een klein testje met de kijker, en What the F*ck, hij wist zelfs MIJN gedachten te raden… Dit is -zoals veel mensen die Victor een truc voorhoudt zeggen- gewoon eng!

