Afgelopen week heb ik het al over koffie gehad, maar ik ben ook een echte theeliefhebber. Sterker nog, tot 2010 dronk ik alleen maar thee. Van koffie (de traditionele ouderwetse koffie) werd ik ziek. Met alle nieuwe soorten (lichtere) koffies kan ik me wel verwennen. Maar thee blijft door de dag heen de hoofddrank bij me. En afgelopen week kreeg ik van mijn lieve vriendin een heel mooi setje met luxe thee (ik vind tenminste 14 euro per klein blikje  LUXE). Ik doel hier op de Russische thee van Kusmi. Ik kende de thee nog niet, maar ben nu al verslaafd, maar ik beken: wel als verwennerij gezien de prijs van de thee. Ik kreeg een setje met vijf doosjes in vijf smaken. Lekker ook losse thee, dat is toch de beste (en te doseren naar gelang de drinker het wil).

Kusmi

Kusmi Tea is een Frans bedrijf wat zijn oorsprong heeft in Rusland. Kusmi Tea is in 1867 opgericht door Pavel Kousmichoff en heeft nu het hoofdkantoor in Parijs en wordt gerund door de Franse familie Orebi. De filosofie van het bedrijf is nog steeds hetzelfde: hoogwaardige thee verpakt in mooi design.