Pas geleden sprak een vriendin mij liefkozend aan op mijn fascinatie en liefde voor schoenen. Zij gebruikte minder zachte woorden (ze noemde me schoenengeil), maar gelijk had ze wel. Ik ben dol op schoenen. Ik heb daar ook wel een reden voor. Die ligt in het feit dat ik in de beginjaren van mijn handicap maar een schoen kon dragen en ik daarom jarenlang maar geen schoenen kocht, want dat vond ik te duur. Twee betalen en maar eentje gebruiken. Na jarenlange sensitiviteitstraining kan ik weer twee schoenen dragen, en nu ben ik dus dol op schoenen kopen. Ik ben nog geen Imelda Marcos, maar een kleintje misschien wel… In de zomer mag ik graag sneakers dragen, en ik heb er dan ook een behoorlijk aantal. En de eerste nieuwe van 2015 zijn ook een feit. Afgelopen weekend heb ik mezelf een paar gloednieuwe Stan Smith Adidas Sneakers cadeau gedaan. Het nieuwste model van komende lente en zomer… en happy ben ik hoor. Maar wie had vroeger, in de guldentijd, ooit gedacht dat ik dit bedrag zou neertellen voor een paar sneakers… (90 euro = 198 gulden…). Tja, ik prijs me gezegend en gelukkig dat ik het er nu aan uit kan en mag geven.

Stan01 Stan02