We kennen in ons een land een aantal politieseries, zoals bijvoorbeeld Flikken Maastricht, Moordvrouw, Baantjer… en sinds kort is daar Noord Zuid bijgekomen. Dat nieuw niet altijd beter is, is voor mij wel meteen duidelijk. Nadat ik een aantal afleveringen had opgenomen, begon ik maar eens te gaan kijken. Verder dan 2/3 van de eerste aflevering ben ik niet gekomen. Wat een slechte serie zeg, zo compleet onrealistisch! Ik weet wel, het is televisie en dus mag het best fictie zijn, maar Nederlandse series gaan er altijd prat op dat ze zoveel research doen vooraf (zoals ‘meelopen’ met echte agenten en rechercheurs). Daar vond ik in Noord Zuid maar bitter weinig van terug. Welke politiemacht valt op een dating-etentje binnen, legitimeert zich nauwelijks en pakt iemand van de stoel op, zonder lezen van rechten of wat dan ook, en dat allemaal na 1 telefoontje? En dit is nog maar een van de voorbeelden. Ik mag hopen dat onze echte mannen in het blauw -terwijl ze onderweg zijn naar een moordonderzoek- NIET eerst even langs huis rijden om van schoenen te wisselen… Nee, Noord Zuid is hier meteen van de harde schijf gewist, ruimte om andere -betere- series op te nemen.

Wie van jullie volgt de serie, en wat vinden jullie ervan?