Vertelde ik gisteren dat ik in de middagen tijdens het rusten veel TV kijk, dat is zeker niet het enige dat ik doe. Ik doe namelijk op zo’n middag altijd een aantal dingen, afgewisseld met elkaar. Zo kijk ik dus TV, speel ik op de iPad of Nintendo 3DS een spelletje, en uiteraard mijn passie: IK LEES BOEKEN! De vaste lezer hier weet dat ik heel graag en best veel lees. Ik heb vroeger zelfs voor FOK boekrecensies geschreven en dat vereiste veel lezen. Als kind al ging ik elke week naar de bibliotheek en kwam ik met minstens 2 boeken terug. Dat zette zich door in mijn latere leven, behalve de periode dat ik verplicht moest lezen voor school (de vermaledijde boekenlijst voor de HAVO). Er zitten wel eens periodes bij dat ik wat minder lees, maar dan nog lees ik. Momenteel heb ik een revival; ik lees weer veel. Ik had voor dit jaar een doel gesteld van 30 boeken via de GoodreadsChallenge, en ik lig nu al 5 boeken voor op schema. Volgend jaar dus wellicht maar een doel van 50 stellen…

Momenteel ben ik bezig in het boek ‘Wij‘ van David Nicholls. En ik kan je wel zeggen, het boekenpanel bij DWDD had helemaal gelijk: dit is een MUST READ!!! Ik kan het iedereen aanraden. Ik had nog nooit iets van Nicholls gelezen, maar ik weet nu al zeker dat ik meer van zijn boeken ga lezen.

david-nicholls-wij

