De echte die-hard bezoekers van mijn blog hebben mij vast al eens eerder gehoord over Professor Layton. Ik vanaf het allereerst spel (voor Nintendo) alle uitgekomen versies gespeeld. Er is sinds vorig jaar weer een nieuwe editie: Professor Layton vs Phoenix Wright. Normaal koop of krijg ik het spel kort na de release. Maar hoe anders ging dat met dit spel. Je kunt merken dat het spelplatform Nintendo (3DS, XL etc) minder populair aan het worden is en dat vertaalt zich in de slechtere verkrijgbaarheid van de wat minder populaire spellen. Vele jongeren -de hoofddoelgroep voor spelcomputers- is nu niet echt het Professor Layton-publiek. En zo duurde het dus een behoorlijke tijd voor ik het spel uiteindelijk bij GameMania kon vonden. Het is zo jammer, want het is naast een spel ook vooral een hersenkraker. Ik ben dol op de puzzels in alle spellen van de Hooggehoede Professor Herschel.