Zoals mijn vaste lezers weten, verzamelen ik allerlei verschillende vertalingen en versies (pocket, paperback, hardcover) van het eerste boek uit de Harry Potter-reeks: Harry Potter en de steen der wijzen. En deze week heb ik versie 27 aan mijn collectie mogen toevoegen. Ik ben vanaf heden ook in het bezit van de Turkse vertaling in paperback. Zo gaaf om al die verschillende versies te zien. Op een rij heb ik nu de volgende items in mijn verzameling:

  • Amerikaans hardcover
  • Amerikaans paperback (adult version
  • Amerikaans paperback (children’s version)
  • Arabisch hardcover
  • Canadees paperback
  • Chinees traditioneel
  • Chinees simplified
  • Duits paperback
  • Engels (British deluxe)
  • Engels paperback
  • Frans paperback
  • Fries paperback
  • Grieks hardcover
  • Hongaars hardcover
  • Japans deel 1
  • Japans deel 2
  • Latijns hardcover
  • Maleisisch paperback
  • Nederlands paperback
  • Nederlands pocket
  • Nederlands hardcover
  • Russisch hardcover
  • Spaans hardcover
  • Spaans paperback
  • Thais paperback
  • Turks paperback
  • Welsch paperback

 

