Eerder schreef ik hier al over de problemen met onze poezen. Het plasgedrag van een van onze liefjes is niet helemaal zoals dat moet zijn. We hebben inmiddels erg sterk het vermoeden dat Max de ‘probleem-plasser’ is en nadat we al alle tips en trucs hebben geprobeerd, wordt het nu helaas tijd om Max een dagje naar de kliniek te sturen. Vandaag zal hij om 8.00 uur op worden genomen door onze dierenarts. Zij gaat dan kijken of er middels vochtafdrijvers en eventueel een infuus een blaaspunctie te doen is. Daarmee hopen we dan inzicht te krijgen in de oorzaak. Zijn zijn problemen lichamelijk dan zou dat uit de tests moeten blijken. Zo niet, dan wordt het een nog grotere klus om de plasproblematiek op te lossen (daar wil ik nog even niet aan denken). Eerst maar eens zien of onze Maximiliaan iets lichamelijks onder de leden heeft. Het rare is dat ik enerzijds hoop van niet, omwille van hem. Maar anderzijds, als het niets lichamelijks is, dan is de oplossing wellicht ook veel moeilijker te vinden. Lichamelijke problemen kan de dierenarts beter oplossen zei ze me. We wachten het af. Voor vandaag moet ik in ieder geval een van mijn maatjes missen: Puk en ik zoeken maar wat troost bij elkaar.

UPDATE:

@ Allemaal, dank voor jullie medeleven, maar in overleg met de dierenarts is de opname even van de baan. Het plassen is al even ‘rustig’ en we willen hem geen onnodige stress geven door onderzoeken en opnames…

