Zoals jullie weten ben ik vorige week naar de voorstelling van Jochem Myjer geweest in het Luxor in Rotterdam. En ik kan jullie wel vertellen dat dit helemaal top was. De comeback van Jochem -na het verwijderen van een tumor in zijn nek en 2 ½ jaar revalidatie daaropvolgend- was gewoonweg geweldig. Eerder hadden we al een wat slechtere ervaring met een comeback, dit keer van Herman Finkers. Zowel manlief als ik vinden dat deze na zijn periode van ziekte en theaterstop met zijn nieuwe programma “Na de pauze” nog maar een schim was van de oude Finkers en wij zullen niet zo snel meer kaarten voor een van zijn komende shows kopen. Maar voor Jochem wil ik best weer in de rij gaan staan als hij weer met een nieuwe show komt. Hij gewoon lekker Jochem, lees: lekker druk! Maar zonder dollen, de show zat erg goed in elkaar. De overbekende humor van de ADHD-er was overal te horen, maar mooi afgewisseld met enkele noten van reallife en wat het leven op zijn pad heeft gegooid. De afsluitende ‘scene’ bezorgde me gewoon kippenvel. Ik zal niet verklappen wat hier gebeurde, want de show draait nog en wellicht zijn er nog lezers onder jullie die deze nog willen gaan zien. Ik kan dan alleen maar zeggen: AANRADER!!

 

