Op de weblog van Visionary Life zag ik de Guilty Pleasure Tag, en ik vond hem wel leuk. Het zijn vaak inderdaad dat soort dingen die je niet verteld op een verjaardag, een beetje het verwoorden van je stiekeme kant. En dat ga ik dan maar openlijk doen vandaag.

Guilty

FILM

Wat was jouw favoriete foute film en waarom?
Dat zou een van de films van Austin Powers zijn, zo lekker fout dat het weer helemaal goed is. Als wij op vakantie gaan, staan alle drie deze films altijd op de laptop, want je zou maar eens zin hebben hem weer te zien…

Op welke acteur had jij een crush?
Ik heb altijd een zwak gehad voor Denzel Washington, hier in huis al snel Denzèl genoemd, met de klemtoon op de tweede ‘e’. Een lekkere man gewoon en zo totaal buiten bereik.

Bij welke film ken jij alle dialogen uit je hoofd?
Ik ken behoorlijk wat stukken uit Austion Power, en dan vooral veel uitspraken als “Groovy Baby”, “Yeah Baby!” of “Shall we shag now or shall we shag later?”.

Welke soundtrack zing jij keihard mee (in je eentje, thuis voor de spiegel)?
“My heart will go on”, uit de film Titanic. Daar kun je zo lekker in uithalen met je stem, en dan wordt het zo heerlijk vals omdat je de hoogte gewoon niet zo haalt als Celine Dion dat wel doet.

SERIES

Welke serie keek/kijk jij, en kan eigenlijk door voor “fout”?
Gillmore Girls is een serie die ik toch wel heel lang heb gekeken, en ik vond en vind hem nog altijd wel een beetje fout.

Welke “foute” serie mis jij?
Flying Doctors – Australische serie. Mijn hele jeugd is er aan opgegaan. Daar ken ik dus werkelijk hele dialogen uit mijn hoofd van.

Wat zou je doen als jouw favoriete serie terug zou komen? Zou je weer gaan kijken?
Ik zou het wel gaan proberen maar ik realiseer me ook wel dat het geen tijdloze serie was en dus wellicht zou ik het nu een stuk minder leuk vinden.

MUZIEK

Wat was jouw favoriete boyband?
Daar kan ik geen antwoord op geven. Niet omdat ik het niet wil, maar puur omdat ik totaal niet ‘into’ boybands ben geweest.

Wie was jouw crush?
Als ik dan voor een niet-boyband-persoon ga, dan kan ik wel zeggen dat ik best gecharmeerd was van Glenn Medeiros in zijn glorietijd. Lekker Hawaiaans ding.

Bij welk nummer ken jij elke regel tekst?
Ook hier een niet-boyband-antwoord, maar ik ken toch wel heel veel van de vroege Madonna-hits uit mijn hoofd.

SNACK

Waarvoor kunnen ze jou wakker maken?
Ik zou absoluut mijn bed uitkomen voor chocolade bonbons (geen alcohol erin) en voor een dikke reep puurder dan pure chocolade.

Welke snack ligt er altijd in jouw koelkast?
In de koelkast ligt eigenlijk – hoe verantwoord – eigenlijk geen snack. Ik heb alleen gezond fruit en vleeswaren en kaas erin liggen. En toch vind ik een lekker stukje kaas ook een snack hoor, daar kan ik net zo van genieten als van iets ‘slechts’. Dat geldt ook voor heerlijk fruit als aardbeien en meloen, die liggen altijd in mijn koelkast en zijn voor mij ook een lekkere gezonde snack.

Wat was je favoriete snack/snoep uit je jeugd?
Als kind was ik helemaal weg van Bonitos. Het is een beetje de voorloper van de gewone M&M’s. Mijn opa en oma kochten het in die tijd in grootverpakking bij degroothandel en in het weekend dat we erheen gingen kregen alle kleinkinderen dan een zakje. Lekker smullen hoor! De smaak was ook lekkerder dan van de latere M&M’s, dat kan ik me nog goed herinneren.

ANDERS

Welke guilty pleasures voltrekken zich als er niemand kijkt?
Uit volle borst meezingen (in de auto) met muziek uit de nu lopende serie Nashville. Ik draai de muziek ook wel als manlief erbij is, maar dan zing ik niet of heel zachtjes mee. Zet je me alleen in de auto en ik zet deze muziek op, dan ga ik helemaal los.

Vul in wat voor jou van toepassing was en wat je er zo leuk aan vond. Ik was een… CU2’er/Hyver/Sugababe/Superdude
Ik ben heel langzaam begonnen met een beetje Hyves, maar vond er toen niet zo heel veel aan. Ik kon er weinig mee. Met Facebook is dat later wel helemaal goed fout gekomen.

Noem één van je absurde verzamelingen
Ik heb ALLE seizoenen van de serie Friends in originele DVD-boxsets. En het rare nu is dat we niet eens meer een DVD-speler hebben want we kijken alles via streaming of de mediaplayer. Maar weggooien of wegdoen… dat NOOIT!!

Wat was jouw laatste belachelijke aankoop?
Mijn meest belachelijke aankoop? Euh, ik denk dat ik redelijk verschoond ben gebleven van belachelijke aankopen. Ik kan –eerlijk waar- niets bedenken.