Als je een lichaam hebt als dat van mij, dan verlies je daarin soms het vertrouwen. je moet dat weer terugwinnen en daar moet je dus voor werken. Ik was thuis al langzaam begonnen om te kijken wat ik aan beweging kan doen binnen de beperkingen die ik heb, maar ik merkte ook dat ik meer wilde. Meditatie is voor lichaam en geest, maar mijn fysieke honger wordt er niet mee weggenomen. En dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ga ik – met dat her en der niet helemaal normale lichaam van me – aan de slag bij mijn sportschool (waar ik al mediteer). Ik ga twee programma’s volgen onder begeleiding van een fysiotherapeut: fysio-fitness en E-gym. Samen gaan we kijken wat mijn lichaam aankan, waar de grenzen liggen en of we die kunnen oprekken. Wat zal het goed voelen om na ruim 20 jaar weer eens op een andere manier met mijn lichaam bezig te zijn.

Vraag van de dag: Doe jij aan sport/bewegen en zo ja wat?