Vandaag is de dag dat mijn Amerikaanse ‘zusje’ jarig is. Nee, we zijn geen zusjes van geboorte, maar sinds ik met haar zus in contact ben gekomen tijdens haar jaren in Nederland, ben ik door alle drie de zussen opgenomen als vierde zus (wat een hoop ge-zus he!). Zelfs door ‘mom’ and ‘pop’ ben ik als kind in het gezin opgenomen. En vandaag is Hezz dus jarig, 47 jaar alweer. De oudste van ons is net boven de vijftig (Sotsie, bijnaam) en de jongste is net boven de veertig (Pooky). En ik… ik zit tussen Pooky en Hezz in, met mijn 42 jaar. We zijn een zot stel, dat durf ik best toe te geven. En we bewijzen elke keer maar weer dat een oceaan ons er niet van weerhoudt om een hele goede band te hebben. Ik zou er graag vaker heen gaan dan ik nu doe, maar ach, er moet iets te wensen overblijven. Elke keer dat ik nu naar mijn familie toe ga, is het weer mega gaaf elkaar te omarmen. En we hebben altijd genoeg om bij te praten.

47