Maandag zag ik bij het TROS programma Radar een item over de gastouderopvang. Door nieuwe, strengere regels wordt het moeilijker om deze sector in stand te houden. Wat me zo verbaasde was de reactie van een vader die aan het woord werd gelaten. Zijn vraag: ‘Waar moet ik mijn kind nu naartoe brengen?’ riep bij mij meteen weerstand op… Wat dacht je van zélf voor je kinderen zorgen… JIJ wilde toch kids, dan moet je ook wat láten en niet de volledige verantwoording bij de overheid leggen en als die dan goede regels wil neerleggen ageren dat je nu ineens je kind niet meer zomaar kunt dumpen. Veel van de nieuwe ouders willen tegenwoordig wel kinderen, maar moeten er niet te veel last van hebben. (Ik besef heel goed dat mijn mening duidelijk voor- en tegenstanders zal aanspreken… maar goed, je mag gelukkig hier een mening hebben…).