Van de week las ik op een andere blog een stukje over de bibliotheek. En dat zette me eigenlijk aan het denken: waarom kom ik nooit (meer) in een bibliotheek? Als kind ging ik elke woensdag en nam dan ladingen boeken mee. Dit is echter in mijn tienerjaren minder geworden, en als volwassenen neem ik nooit een boek uit de bieb mee. Hoe komt dat? Ik denk dat ik het antwoord nu wel weet: Ik ben Chantal en ik heb boeken-smetvrees. (Lid van de AB = Anonieme Boekensmetvrezenden).

Ik vind het gewoon eigenlijk vies om een boek uit de bibliotheek mee te nemen omdat ik niet weet wie er allemaal aan heeft gezeten en met welke staat van schone handen dat was. Om nog maar te zwijgen van andere vlekken die je soms in boeken tegenkomt. Ik koop dus liever mijn boeken gloednieuw, zodat ik de eerste ben die het in handen heeft.