Via Deisy van Visionary Life werd ik als lezer bij haar uitgedaagd om de Blogspiratie Tag op te pakken. Ik vond de tag dermate leuk dat ik dat dus ook doe (hoewel ik meestal geen tags oppak).

BlogSpiratie

  • Volop inspiratie of loop je vaak tegen het zogenaamde writer’s- of bloggers block aan?
    Ik ben sinds januari 2004 aan het bloggen, en ik prijs me gelukkig dat ik in al die jaren nog nooit echt een writer’s block heb gehad. Ik heb altijd wel een aantal ideeën in de spreekwoordelijke ‘koelkast’ staan, en daar put ik uit als ik even een dagje zonder actuele inspiratie zit. Daarnaast is het hebben van twee batraven van poezen ook altijd een dankbaar onderwerp om een eventueel minder inspiratievolle periode op te vullen.
  • Als de woorden even niet uit je vingers komen; hoe voel jij je dan?
    Als me dat al eens overkomt, ga ik eigenlijk gewoon door met schrijven, er komt dan een basisstuk te staan. Dat laat ik daarna even ‘sudderen’ om er uiteindelijk met schrappen en herschrijven alsnog een leesbaar en hopelijk leuk stuk van te maken.
  • Hoe blijf je gefocust tijdens het uitwerken van een bericht?
    Ik ben iemand die altijd met een aantal dingen tegelijk bezig is op de computer; er staan in mijn browser minimaal vijf tabs open en daarnaast meestal ook nog wel wat andere software. Hierdoor raak ik niet van slag maar juist gemotiveerd en geïnspireerd. En loop ik even vast, dan focus ik op iets anders om daarna gefocust weer terug te komen bij het schrijven.
  • Welke brainstorm-techniek zorgt gegarandeerd voor blogspiratie?
    De krant lezen of programma’s als DWDD kijken, zorgt altijd wel voor ‘blogvoer’. Verder zijn dus Puk & Max zeker een bron van inspiratie.
  • Helpt muziek je ook als je blogspiratie zoekt?
    Dat hangt echt af van het soort logjes dat ik schrijf. Soms kan muziek me helpen, en soms totaal niet.
  • Waar ontstaan de beste ideeën?
    Heel vaak gebeurt dat als ik onderweg ben, met de auto of aan het reizen ben met het vliegtuig en in het buitenland. Daar komen dan ineens de ideeën naar boven. Ik maak dan snel even een notitie in mijn iPhone en kan het dan weer lekker vergeten, tot ik er thuis iets mee kan en moet doen.
  • In welke inspirerende omgeving werk je graag?
    Bloggen doe ik vooral in mijn gezellige thuiskantoor. Daar staat mijn Mac en ook al mijn andere apparatuur zoals mijn ontwerp tablet en mijn fotoarchief. Zo heb ik alles bij de hand.
  • Heb jij ook een ware ‘blogbijbel’ op je bureau staan voor als je het even niet weet? ||
    Ik heb nog NOOIT een boek opengeslagen dat maar enigszins met bloggen te maken heeft. Ik doe maar een dotje en heb daarmee gelukkig een leuk groepje vaste lezers weten te creëren.
  • Welke bloggers inspireren jou?
    Daar is er niet een specifiek te noemen. De bloggers die ik elke dag bezoek zijn heel verschillend. En dat vind ik juist het leuke. Die variatie geeft mij weer heel gevarieerde ideeën.
  • Hoe zit het met andere bijzondere inspiratiebronnen?
    Via Facebook volg ik een aantal pagina’s die me elke dag positieve boodschappen en inspiratie geven. Dat neem ik ook mee in mijn blog en ook in mijn ontwerpen. Ik ben dol op quotes en spreuken die mensen aan het denken zetten.